Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Maria - 14 februari 2012 13:05

Men va fa..... Har hon blivit galen?? Börjat sporta? eller är det dvärgschnauzerringens årsmöte hon ska blogga om...

Haha, ler för mig själv, nej inte det sistnämnda..... Även om det förtjänar en egen blogg   Den innehöll inte rubrikorden.. Mer innehåll från en sjuk dokusåpa som ofta innehåller, kupp( för att vara ödmjuk så beskriver jag den demokratisk ;-) ) grupperingar, lögner  och så förstås lite dramatik .... Nä tillbaka till verkligheten (   )


Nä men det är faktiskt en  passande rubrik för mina klädesinköp. Eller rättare sagt utprovning av dessa......

Svettig blir man ju bara man kliver in i en provhytt... Och vem har bestämt att dessa ska vara så små?

Jag tror att det var en man som bestämde hur provhytterna ska se ut. Ljus är ju viktigt så på med en bygglampa ala frisörmodell... Alltså så nära dagsljus man kan komma....

Och sen..... Minimala typ strl zero.... Det räcker med att man ska böja sig framåt så buttar man upp dörren med rumpan....Så det är ju jätteroligt att man helt plötsligt buttar ut en bit rumpa i butiken man är i  . Nu är ju jag väldigt noga med vart jag gör av min rumpa så jag är försiktigt med framåtböj....

Idag lyckades jag få på mig ett par jeans som skulle vara bra för figuren.... Vilken figur stod det förvisso inget om.. Men jag antar så här i efterhand att det inte var min.. När jag hade lyckats hålla andan i ca 12 minuter så fick jag igen den tredje knappen... av tre.... Och vet ni..... Nä, självklart inte... Under tiden som jag stod och koncentrerade mig på andan och knappknäppning... Så var det nån som var inne och korvade på mig en badring eller ett bildäck eller vad f-n det var...För när sista knappen var knäppt så en skogaholms-limpedeg hade fastnat ovanför byxlinningen... Och då snackar vi inte om 2 limpor utan snarare en dagsranson i deras bageri  . Det var inte en figur som jag gillade så dessa brallor gick fetbort...Hur i hela friden kan man sälja brallor som gör att folk ser ut som en rysk docka med badring?? Eller vänta nu... Tog jag en för liten storlek? Hm.. Antagligen... 

Men jag ville ju så gärna ha den storleken....Men men det får vänta.......


Blusen jag hittade passade klockrent så den fick följa med hem :-) Hittade även ett par jeans också som passade:-) Tack älsklingen för dom :-)


Nej nu är det dags för en promenad!


Hej hopp!






Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards