Direktlänk till inlägg 16 februari 2012

En huvudvärksblogg...

Av Maria - 16 februari 2012 08:36

Ja den här bloggen börjar verkligen att bli en huvudvärksblogg.... För det första så skulle jag blogga en sån blogg just för att jag hade huvudvärk så in i norden. Men efter att ha bloggat om denna jä-la blogg två gånger och lagt upp massor av bilder så försvinner bloggarna! Så nu har jag fått permanent huvudvärk och det har med bloggen att göra..


Jag har lite bilder från Görans och min första alla hjärtansdag tillsammans  


Det började med att älsklingen kom hem men en jättevacker blombukett med både tulpaner och rosor i.


Älskar blommor :-)


   

Vackra färger  

Vacker bukett 


Senare på kvällen bjöd älsklingen på middag, jag fick välja restaurang  

Jag valde självklart Strandkanten. www.strandkanten.nu


Förrätt:

Deras fantastiska Toast Skagen:

Den får fem   av fem möjliga..


Till huvudrätt:

Väldigt god Oxfile':

         

Oxfile med potatiskaka baconinlindad haricots verte, supergott!


Efterrätten:

Hallonpannacotta med chokladmuffins och syltade oliver. Otroligt gott!

och till det så drack jag en:

 

God Caffe latte  


Tack älskling för en underbar dag 


Var ju iväg på en liten shoppingrunda efter jobbet. Då var det ju dags för en ny runda i provhytterna. Jag blev avkrävd ett foto så jag bjussar väl på ett :-)


Jeansprovning av ett par i passande storlek, ej badringsmodellen :-) Fick även tag på en snygg blus 


Här vräker snön ner och de små pippisarna mumsar för fullt på solrosfröna som jag fyllde på igår. Jag tycker så synd om dem när det är så kallt ute...


Nope nu är det dags för dusch och ombyte... Ska ju iväg på cellförändringsprovtagning.... Och nej kommer inte att bjuda på några kort.... säkert inte heller en blogg om det... Eller kanske... Jag får se...


Nä mer ved i kaminen och spisen.....


Ha det gott!


Hej hopp!




     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards