Direktlänk till inlägg 10 mars 2012

Helgen i Västerås <3 Nu är det dags :-)

Av Maria - 10 mars 2012 19:35

Som jag skrev häromdagen så ska jag blogga om älsklingens och min helg. Jag skulle ju välja en stad som innebar shopping och slapparhelg. Jag valde Västerås... Hm... Vad är det för speciellt med Västerås då? Jo, jag gillar den staden. Det händer lite, det finns massor av butiker att handla i och massor av härliga matställen    Vi bodde på First Hotel mitt i centrum. Älsklingen stod för all shopping och jag säger det igen: Vilken tur att jag har sunt förnuft   


Vi åkte ifrån Karlskoga vid 14 tiden. På väg in till Västerås så stannade vi till vid Åsby hem och trädgård.

Att vara inne på detta underbara shoppingställe utan att njuta av deras underbara räkmacka är nästan att bryta mot nån matkonvention.... För detta är räkmackornas räkmacka


   


Lite nya sängkläder blev det också.


Landade i Västerås vid 17 och 30 ;-)


Vi bestämde oss för att gå ut och käka och gjorde det på Jensens Beefhouse.. Där drack jag ett supergott Shirazvin.. Rekommenderas mycket!    


Lördagen innebar typ fem minuters sovmorgon :-) Upp och hoppa   Käka frukost och dra iväg på shopping :-)


Vi startade inne i centrum:

Ny morgonrock:-) Jättego! Och välbehövligt eftersom jag fryser så jämt....


 

Nytt nattlinne :-)



Mycket fina vårnyheter på ESPRIT   Men jag behärskade mig och kom ut med två plagg till mig och älsklingen ett    


 

Fin vit blus:-)

Gillar randigt, nähä. Och rutigt.. Det rutiga under toppen är de nya sängkläderna :-) 



Nya söta strumpor :-) 

En jeansjacka från KappAhl blev det också...    

 

I den här påsen ligger de här :

 

Dom var såååå otroligt sköna... Det var som att sticka ner fötterna i moln..... Underbara!


Eftersom det fanns lite tid över så drog vi ut till Erikslund för att kolla in Shoppingcentrat där...


Wow vad fint det var :-)



Jag hittade två par nya skor:-) Eller jag hittade många men det var de här som fick följa med hem :-)

   


Vi käkade på en grekisk restaurang som var helt ok. Väldigt fräsch inredning och god mat.


Kvällen sen innebar popcorn och cola och Hamilton på vita duken.


Nästa dag så hade vi lite sovmorgon och tog det lite lugnt.. Men bara lite...

Jag ville tillbaka till Erikslund :-)

Jag hittade en underbart butik där:

 


Helt ljuvlig inredningsbutik... Hit vill jag åka fler gånger.


Bland annat så hittade jag det här:

 

Jag vill verkligen ha den här skänken i köket! Jättefin!


Nu vill jag självklart tacka Annelie som bodde här med Jollan och Joel och alla hundarna så att vi kunde åka iväg några dagar och bara rå om varandra.. Sånt där som man ofta bara pratar om men som är så viktigt, att ta hand om varandra och bara må gott tillsammans     


Rätt låt vann förresten mello ;-)



Hej Hopp!







 
 
Ingen bild

Joakim

27 mars 2012 16:40

Men hallå, jag vill också ha :O

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Av Maria - 22 november 2023 09:51

Men man brukar ju säga att har man inget snällt att säga så kan man vara tyst..   Och det har faktiskt stämt väldigt bra när det gäller mitt humör och åsikter just nu..   Funderade på just detta häromdagen. Jag läste att en av deltagarna i id...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards