Direktlänk till inlägg 27 mars 2012

Ja, vad ska man ha för rubrik...

Av Maria - 27 mars 2012 13:14

Jag vet faktiskt inte... Men vädret är vackert och jag mår skit i kroppen... Vad sätter man för rubrik på det?

Jag har massor att säga som vanligt men kanske ska vara tyst för en gångs skull.. Eller nä...

Jag hatar det här att lägga locket på... Och ja, jag når ut till många genom min blogg om jag vill säga något..

Men som vanligt så förstår jag inte att man går in här och läser om man stör sig!


Och just till dig! Sluta! Med allt du håller på med.....Vad har du att vinna? Inget. Respekt får man inte genom sånt här.


Folk som behandlar mina barn eller mina nära och kära illa, kan gå och ruttna nånstans... Mina åsikter om just den här personen stärks hela tiden....WT......

Civilkurage då är det en bra rubrik? vad innebär civilkurage? Jag tycker att det handlar om att säga ifrån. Om man tycker att något är fel så måste man orka att säga till.  Om man ser att en människa behandlar en annan illa så tycker jag inte att man barakan stå bredvid och inte säga något. Visst det är enklare men fan så vidrigt.


Ibland så tänker jag att det vore ju så skönt att bara vara ytlig och gå vidare hela tiden. Att bara le och vara vän med allt och alla...Att framstå som såååå bra.... Att tycka som den man sist pratade med... Fan vad enkelt det skulle vara...Eller...Men det vore ju inte jag..... Det är inte alltid lätt att vara jag.... Jag får på nöten för att jag säger ifrån... Inte säger ifrån... Är orättvis... Behandlar barnen olika.... Skämmer bort barnen.... Är för snäll... Är girig..... Ställer krav...... Är för slapp..... Är för hård....


Kollar på På bar gärning... Blev glad när jag såg att en av mina hundvänner visar sig ha just civilkurage, inte för att jag blev förvånad i just det fallet. För Maria brukar visa det i övrigt också. Hon säger ifrån när hon inte tycker att saker och ting är rätt! På ett korrekt sätt.


Nu ska jag ta en fika med ena sonen...


Hej hopp!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards