Direktlänk till inlägg 24 juni 2012

Massor av olika.....

Av Maria - 24 juni 2012 20:26


For every decision there is a concequence!


Så sant! Det borde allt fler lära sig....


Jag blir lite förundrad när föräldrar eller speciellt mammor går ut i pressen och uttalar sig om polisers ingripande på deras söner...


- De behandlade honom som ett djur, de bara sköt honom...

- De gav honom inte en chans, de sköt honom när han sprang emot  dem med kniven...


Bla bla bla.....Men tänk efter... Du och jag hamnar inte i den situationen så att polisen skjuter på oss. Om polisen har beslutat sig för att skjuta så antar jag att de har tagit rätt beslut... Jag tycker att man kan tänka tillbaka lite och funderat vad som gick fel tidigare i livet.. Fel uppfostran eller för slappa regler? Varför varför ?

Eller så går man vidare! Kanske slutar att hålla sin unge bakom ryggen och slutar med att anse att det är alla andras fel att grabben handlat fel...
 Öppna ögonen och fatta att din unge har tagit fel beslut! Det är inte alltid samhällets fel när det går snett.

För då skulle ju varenda unge bli skuten.


 

Så är det, älska din unge och ge mycket mycket kärlek så är det mycket som löser sig......


Nu har Grims första vecka här tagit slut.... Han är en underbar krabat som är mycket lyhörd.... Häromdagen presenterade vi fågel för honom... Lovely   Det ser bra ut inför framtiden... Men nu är det lugnt ett tag.. Som de flesta som har valpar som ska tränas för ett eller annat ändamål så måste man gå försiktigt fram. De här som drar ut sina valpar och spårar och ställer krav på dem i tidig ålder är helt fel ute tycker jag... De är faktiskt precis som barn.. Vi tvingar ju inte våra ungar att cykla eller koka potatis vid två års ålder. (det här är ju min åsikt) Men som jag brukar säga om man inte har lyckats med att fostra en unge så ska man inte ha nån hund   

Så nu pysslar vi med inkallning det är ju a och o på en jakthund. Ja dom andra också förstås. Dvärgarna har jag lärt att de ska gå bakom mig när vi är ute och går och jag kräver det... Det ser lite härligt ut när de kommer allihop bakom mig när vi går i skogen eller på vägen.

Hugo hade lite problem häromdagen när han blev smått överförälskad i två vorstehdamer som var här på besök... Men vi övade tills han insåg att man går bakom matte oavsett hur kär man är  

Idag har vi varit på en underbar liten sandstrand som inte ligger så långt härifrån... Älsklingen visade mig och Grim vart man kunde bada:-) Det var en superhärlig strand.... Dit vill jag åka fler gånger..


Idag dök Fanny upp här med sin häst Bina... De ska stanna här i en vecka. Jollan och Fanny ska ha en härlig sommarlovsvecka tillsammans.. Mycket rida tillsammans   De ska förresten åka på ridläger tillsammans senare i sommar också... Så härligt att vara på sitt 13:e jordsnurr och få tillbringa en vecka tillsammans med en polare som har samma intresse som en själv. Att ha sina hästar tillsammans och bara göra soliga saker  


Nä nu är det färdigbloggat för idag:-)


Ha det gott alla!

Hej hopp!!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards