Alla inlägg den 16 juli 2012

Av Maria - 16 juli 2012 10:54

Helgen som har passerat har gjort det i rekordfart. Ibland undrar jag hur min hjärna ska hinna med. Den snurrar ju på lite fort ibland..

Vilken tur att jag har min älskling som lugnar ner mig när hjärnan går på högvarv.

Jag skulle vilja beskriva honom som tryggheten själv   Han finns alltid nära till hands med en kram eller en hjälpande hand.


I lördags stod han i trimmet med mig och trimmade  Han är perfektionist:-) Så det här blir jättebra  


Nu var jag tvungen att gå och hämta en bit rabarberkaka som fanns kvar sen igår.. Tack Carry för alla goda kakor och bullar som du kommer hit med..  
 Så nu dricker jag kall mjölk och äter rabarberkaka:-)


Igår var en riktigt fullt upp dag. Göran och jag hämtade Leo på förmiddagen och sen kom Carry över för att para sin tik. Så nu är det 9 veckors väntan. Annelie dök upp för att lämna Lego här som bara är här för mellanlandning.

Lite trimning blev det även denna dag. Jollan badade även Strula, en liten söt p/s tik som Annelie tog tillbaka. Det var ett bra beslut!

Senare dök Senad upp för att träna lite fågelhundsträning   Grim var jätteduktig:-) Men som sagt vi tar det väldigt lugnt och går sakta framåt...

 

Lite taktiksnack innan vi kör igång  


 

Husse och Grim är bästa polare   


 

Grim älskar inkallning...... (än så länge   )


 

Han har blivit duktig....


......Och har bra kontakt........


   

.............Det är bara.................


 

.........Positionen..........

 

...........som ska finslipas!


Motivering är viktigt :-) Och med en tennisboll kommer man lååångt :-)


   

Och efter ett hårt pass på 10 min så är Grim jätteduktig på att slappna av  


Sen njöt vi tillsammans av lite grillad kyckling och potatisgratäng och bara hade det trevligt...


Vi pratade lite om jakt och lydnad och konstaterade hur lite det är egentligen... 95% av tiden så är ju hunden en sällskapshund och det är inte så bara  



Som vanligt så händer det ju saker i ens liv som gör att jag funderar på hur andra människor fungerar och tänker. (både positivt och negativt)


Mest intressant just nu är avel.. Hur funderar man, vad prioriterar man? Vad är det man vill uppnå?

Sista veckorna har jag funderat mer än någonsin. Inte för att jag bryr mig så mycket om vad andra avlar med och hur. Utan jag funderar mer på det man prioriterar bort....

Jag känner mig fortfarande som en nybörjare i det här med avel och hundar.. Det finns så mycket mer jag vill veta och vill praktiskt lära mig. Jag älskar att lyssna på de som har hållt på i 100 år. (människor och uppfödare jag respekterar) De andra lyssnar jag inte på längre... De kan skrika hur högt de vill :-)))


  är något som det har blivit för mycket fokus på de senaste åren. Har man en import så är ju det ännu bättre då syns det inga trianglar nånstans så då kan man köra vidare.... Suck.....

Använd   med förstånd. Inte som pest eller kolera. Vi kan inte plocka bort alla ur stamtavlorna men med försiktighet och kunskap.


Antagligen så har någon reda lyft luren för att ringa nån annan skvallerkärring och skrika ur sin vrede över att jag är en idiot    . Varsågod, jag bjuder på det!


Alla ska ha en riktigt bra dag idag:-)


Hej hopp!








Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards