Alla inlägg den 18 juli 2012

Av Maria - 18 juli 2012 20:23

Idag har vi tagit en snabb sväng till Örebro, dels för att storhandla på Citygross  

Och för att åka in en sväng på Hööks för att Jollan skulle köpa ridbyxor och en hjälm/stävelväska. Det gäller att vara rejält utrustad när man ska åka på ridläger   


I veckan som gick så kom Senad över för att vi skulle träna tillsammans    Carry var här för att vara med på parningen av hennes hund(nä jag kommer inte att visa nån bild på en "hängning") Tycker faktiskt att dessa bilder är lite för mycket   Men det var ju som vanligt min åsikt  


På söndagen var det alltså fullt upp   Carry var här och Annelie var här för att lämna över en hund som har flyttat tillbaka. Men han flyttar redan på måndag igen. Trevligare hund får man nog leta efter. Nu blir det lyxliv hos ett pensionärspar :-) Lite trim hann Annelie och Jollan med också. Strula är en ny bekantskap i Annelies flock. Supertrevlig tjej som charmar de flesta. Jag ser fram emot att se hennes valpar... Och hennes Mh  Jag tror att det är 6 syskon till henne som är MHbeskrivna med fina resultat. Det är Min Kaspelix Kom Igen Kasper som är pappa till den kullen och jag tycker att man kan se mycket av honom i både Sixten och Strula.


 

Grim får vara med i hästhagen och träna lite inkallning.


 

Grim smyger omkring under träden i hagen.


Älsklingen visar Senad vilka jaktmarker vi har att nyttja till hösten!


   

Nej det är inte dagens outfit som ska visas här utan Jollans bistick på högra vaden ;-)


 

Träningstävling i Valåsen. Framridning. Fanny längst bort och Jollan närmast.


   

Jollan och Polly.


 

Det gäller att värma upp ordentligt :-)


 

Nu gäller det, Jollan och Polly fixade en felfri fin runda   


 

Två nöjda vänner som ridit felfritt Jollan på Polly till vänster och Fanny på Bina till höger. Dessa tjejer har nyss bott här i Gjutarbo tilsammans med sina hästar och haft en rolig vecka. Snart så ska de åka på ridläger tillsammans med sina ponnysar  


Längtar lite till nästa utställning faktiskt... Texas går ju numera i championklass :-) Känns faktiskt helt ok..

Nu är ju Hugo och Swea 9 månader så det är dags för dem att komma ut i ringen....


Det här vädret som har varit hittills i sommar har lämnat mycket till övers att önska.. Så min love och jag har sträckkollat på en serie, Game of thrones. Jättehäftig serie som jag gillar mycket. Det är bara några få avsnitt kvar på säsong två. Men det kommer säkert att regna nån mer dag...


Jag funderar starkt på att ta upp fortsättningen på rasstandarden. Och sen kan jag ju gå in på en ny ras :-)


Nä nu är det nog dag att kolla ett nytt avsnitt i serien....


I morgon kommer Carry och hämtar hem sin efterlängtade Dixie som har varit här sen i fredags...

Sen dyker sonen och hans flickvän upp och käkar lunch    

Och senare på kvällen ska jag och Maria ha en drinkkväll.... Vi ska eventuellt tömma barskåpet    ( ja man får skriva så för jag kommer antagligen inte att slåss, skrämma barn eller bära mig illa åt eller ringa någon och tjuta   )


Nej, alla vänner ha en fortsatt trevlig kväll så hörs vi en annan dag....


Hej hopp!!


Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards