Direktlänk till inlägg 16 augusti 2012

Mycket att säga :-)

Av Maria - 16 augusti 2012 19:25

Just det... Som vanligt så har jag mycket att säga.....


Massor massor...


Vi börjar här: För några veckor sen så fick jag en vänförfrågan på FB. Man slutar aldrig förvånas. Det här var från en av de som har spytt sin galla om mig i sitt forum. Namngett mig och hånat mig. Jag kommer aldrig aldrig och åter aldrig förlåta något sådant och ej heller bli "vän" på fb. Man ska omge sig med bra människor! Och då hör den här verkligen inte dit. Aningen fräckt att ens fråga tycker jag.


Nu verkar det som om det är bestämt hur mina 2 nästa svart/silver-kullar ser ut. Väntar bara på ett svar.

Jag är bara så fantastiskt glad över de kommande parningarna. Det känns som om jag för in Kaspelix i en ny fas.


Snart Gotlandssemester och det ska bli så härligt. Och välbehövligt. Var och hämtade den nya bilen idag :-)) Skönt att vi fick den så att vi kan ha den till Gotland.

Det är en helskön känsla att sätta sig i bilen hos bilhandlaren och den endast har gått nån mil. Att sen trycka på knappen och köra därifrån är helhärligt  


Det har varit lite mycket de senaste åren.


Man kan inte ångra det som varit.... För det hjälper inte...

Man kan inte försöka att ändra på det som varit för det hjälper inte heller.

Ovan är bara slöseri av din viktiga tid just nu.. Att ägna din framtid åt att tänka på gårdagen är inte produktivt.


Men ibland funderar jag på mitt "gamla" liv. En liten glimt letar sig in i hjärnan och fastnar lite lätt.


Det är lätt att känna sig som en använd tandkrämstub...... Allt det braiga är urtaget och nu slänger vi det här. Jag känner mig helt enkelt missbrukad och utnyttjad.

Att någon bär sig åt som ett svin bara för att den kan det är främmande och otäckt. Att någon kan vilja ha den egenskapen?


Allt det här som jag har bloggat om har jag skrivit själv och det är mina egna ord. Jag hörde häromdagen om en annan "bloggare" som kopierat nästan allt sitt material från andra bloggare. Varför? Till vilken nytta?

Sjukt!



Nu hoppas jag att alla ni som läser det här får ett trevligt avslut på veckan:-)



Ha det gott alla


Hej hopp...






 
 
Barbro Coldenberg

Barbro Coldenberg

16 augusti 2012 21:44

Hej Annelie! Vill önska dej en riktigt fin och skön helg. Jag åker på parningsresa i morron. Skall para GOA med Lisa Bergmarks AK.
Är så glad för mina valpar Deala och Dante från kennel Catechism med mina tiklinjer bakom sig.Hoppas vi ses snart. Kram

http://www.barcols.se

Maria

17 augusti 2012 09:03

Hej Barbro :-)

Nu har du nog blandat ihop Annelie och mig:-)
Men det är vanligt, vi gör ju en del ihop :-)

Lycka till med parningen:-)

Maria

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards