Direktlänk till inlägg 17 augusti 2012

Det finns inga ord <3

Av Maria - 17 augusti 2012 19:15

En ung människa har tagit sitt liv och det finns inga ord i världen.

Inga ord i världen kan ge tröst åt hans goa syster och hans härliga föräldrar.

Jag kände dem inte de var bara bekanta som man frågade på butiken om hur läget var osv..

Äldsta sonen har gått i samma klass som systern. Systern som nog är den coolaste tjejen jag vet om  Kör road racing och är pilot. Hon var även sonens studentbalssällskap.


Som förälder så är det inte så här man tänker sig att det ska bli.. Man ska lotsa barnen genom svårigheter och framgångar. Man ska finnas till hands när flick/pojkvännen gör slut. Man skall finnas där när de tappar första tanden   Man ska stå stolt på alla skolavslutningar och göra streck på dörrkarmen för varje cm de växer.

Ingen absolut ingen kan förbereda en på den sårbarheten som dyker upp när man får sitt första barn. Man trodde att man ägde världen. I och med att första barnet föddes så blev man varse om att man istället var ägd. Ägd av oro och rädsla.

De barn vi sätter till världen vill vi följa hela livet genom dagis, skola. Vi ska lära känna deras vänner. Vi ska stå på studenten och spricka av stolthet. Vi ska få höra orden "Mamma, - Jag är kär!! Vi ska följa dem och stötta dem när/om de får egna barn.

Men vi ska aldrig behöva få beskedet om att ens barn har valt att ta sitt liv. Det snuddar säkert hos alla föräldrar någon gång när man ser att barnen är oroliga eller förtvivlade.


Jag som lätt blir orolig eller förtvivlad över saker får ångest över att detta skulle hända något av mina barn.

Jag försöker att övertyga dem om att vad som än händer så kan ni alltid komma till mamma. Alla alternativ är bättre än det som nu har skett. Varje normal förälder skulle offra vad som helst för att slippa detta slutgiltiga alternativ.

Jag önskar att jag på något sätt kunde mildra den smärta som familjen nu känner. Men inser att det finns inga ord. Inga ord i världen kan ge dem deras kille tillbaka. Man önskar att han hade vetat att det alltid finns ett bättre alternativ.  Inga ord i världen kan minska min oro för mina barn.

Jag älskar dem över allt annat i världen  


Jocke, Jimmie, Joel och Jollan ni är det vackraste och bästa jag har    Kom alltid till mamma om det är något, lova mig det  







 
 
Barbro Coldenberg

Barbro Coldenberg

19 augusti 2012 09:04

Maria - vad du skriver fint! Önskar jag hade känt dej och haft dej som vän för tre år sedan när jag miste min yngste son. Konstaterades akut lunginflammation. På sjukhuset han besökte tidigare på kvällen fick han beskedet att det var influensa och att han skulle gå hem och lägga sig, vilket han gjorde och aldrig mera vaknade. Känner med hans flickvän som han somnade in hos. KRAM

http://www.barcols.se

Maria

19 augusti 2012 15:19

Tack Barbro!

Det är så fruktansvärt slöseri med unga människors liv.

Kram och ha det gott

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards