Direktlänk till inlägg 15 september 2012

Alltså gnäll inte på Sverige..

Av Maria - 15 september 2012 09:18

Nu kritiserar Schibbye och Perssons familjer Sveriges regering och Ud.


1. Två frilansare "riskerar" sitt liv och ger sig in i ett land där det bevisat är farligt att vistas. De går in i ett land illegalt. De vet att det är livsfarligt!

2. De blir fångatagna och bilder hittas där de står med automatvapen.....


Och nu när de är släppta så ska alla kritisera Carl Bildt och regeringen och UD. 

Nu har det väl handlat om diplomati på hög nivå. De är hemma! Det borde vara punkt!


Får man bära sig hur korkat åt som helst och sen kommer Sverige och räddar en? Hm... Nu vill jag fråga en sak?

Var de inte berädda att "riskera" livet? men när det väl var livet de riskerade så var det inte så intressant!


Nu har de varit hemma i fem minuter och de har gett x antal intervjuer och planerar redan att skriva en bok? Tänker de ge inkomsterna till det etiopiska folket? Mediekåt är ett annat ord. 


Det tog för lång tid innan de fick komma hem? Jaha....?? Ingen av deras anhöriga som tar, sina soner och bröder eller sambo/make i örat och frågar dem hur i hel-ete de kunde utsätta sig för den faran som de gjorde?

Vad har det kostat svenska folket att de där gick in i Etiopien för 14 månader sen? Självklart så ska vi hjälpa svenskar som råkar illa ut i världen.  Men kritisera inte mitt land när ni har fått hjälp!


Jag har lust att skriva mycket mer om det här men jag ska inte göra det!


Nu ska jag snora vidare och försöka att kurera halsen... Av te med honung i så får jag halsbränna   Det blir träning med Grim i Järnboås idag. Jag orkar bara inte vara sjuk hela tiden... Måste få göra något roligare än att ligga i sängen och tycka synd om mig.


Något jag  i övrigt kan avråda från är att när man har tuttarna i en mammografiapparat så ska man inte nysa  


Lev väl!


/M









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Av Maria - 22 november 2023 09:51

Men man brukar ju säga att har man inget snällt att säga så kan man vara tyst..   Och det har faktiskt stämt väldigt bra när det gäller mitt humör och åsikter just nu..   Funderade på just detta häromdagen. Jag läste att en av deltagarna i id...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards