Direktlänk till inlägg 17 september 2012

Hej, jag heter Grim!

Av Maria - 17 september 2012 14:47

Axe Lakes Grim om jag får be!


 

Lille Grim här med hans stärsta fans, Husse  


Jag är av rasen korthårig vorsteh! Föresten finns det andra raser? Jo, just ja, dvärgschnauzer! Vet ni hur roliga de är? Vet ni hur jä-la arga de kan bli? Eller hur rasande matte kan bli om jag tar tag i nått skägg.. Speciellt om det tillhör Hugo eller Svea eller Texas... Jäklar i min låda vad hon blir vresig. Jaja... Jag flyttade in här på Gjutarbo en dag i juni.. Eller vi kan väl komma överens om att jag kom hit och tog över. Men säg inte det till min matte för hon kan bli rätt tjurig... Tro mig jag vet! Tycker nog om jag får säga det själv, att hon mest är överkänslig   Men det vågar jag inte heller säga högt! Man är väl streetsmart..


Alltså man gör inget när husse eller matte ser utan väntar tills man kan skylla på nån annan! Husse han köper alltid mina stories.. Han har jag lindat runt ena tassen. Det är faktiskt lite värre med matte. När jag försöker att skylla på Ryno (det gick ju bra när husse lyssnade) så säger matte att: Nä, Grim det var inte Ryno! Joho försöker jag nicka och kikar på husse.

-Jag loooooooovar att det var han!! Nä Grim det var det inte. Det var inte Ryno som hoppade upp i fönstret och rev ner blomman så det blev jord överallt!

-Jojje... vare visste!!

Nej Grim! Ryno är i hundgården!

Jahaaa.... åfan..... Jag undrade just var den lille mörke skitvalpen var nånstans men kunde inte tänka längre än så...


Vet ni vad jag tycker är roligt? Jag ska väl tillägga att matte tycker inte att det är fullt lika roligt! Jo det är när man har något i munnen och naturligtsvis så börjar matte att gorma:

- Grim kom här!

- Vaddå? Jag? Varför? Nä det vill jag inte.. Hopp och skutt och vroooom. Jag smeker förbi mattes ben i 200 knyck! Coolt va?  

-Griiim kom HIT!

- Eh.... Nä....... Hon ser arg ut! Jag bestämmer mig för att fråga... Med pinnen hängandes ut genom ena mungipan så frågar jag med goofyblick: -Är du arg?

-Nä, kom nu!

-Nä du låter arg!

- Griiim hit!

- Nähä, du är arg!

-Nej, kom nu.........  

Näjje, du är skitarg!


-Kom nu för hel-ete hund-jä..... piiip piiiip piiiip

-Se där du är ju jättearg  


Matte vänder och går in... ?? Vad konstigt...... Ut kommer hon med en visselpipa i munnen och blåser så att hon ser ut som en blåsfisk! Högröd i ansiktet med en mun putar framåt med den lilla pipan i munnen. Precis som en tickande bomb...Hon ser livsfarlig ut!

Och där kommer ljudet som jag inte kan motstå... -Suck.... -Jaja, jag kommer...

Det är det här som jag tycker är konstigt när jag går fram och sätter mig på mattes vänstra sida så klappar hon om mig och säger:

-Bra Grim, duktig pojke, bästa killen... Det är helt sjukt, hon måste ha nån personlighetsklyvning... Så jäkla arg och nu så len i rösten och klappar på mig... Spooky.....
Men jag är inte långsint  

Nästa gång matte ropar kommer jag som om jag aldrig hade tvekat förut! Det är då hon tycker att jag är spooky   


Nu har vi börjat att träna något som jag gillar jättemycket... Apportering  

Love alot!

 

För det mesta går det bra!

 

Och ibland så vill jag bara ha dummiesen för mig själv en stund  


Nä nu ska jag inte blogga mer idag.... Men jag återkommer om den träningen som matte och jag hade när hon började grina flera gånger... De ni....


Fridens liljor på er!


/Grim








 
 
Susanne A

Susanne A

22 september 2012 19:29

Oh vad det var trevlig och kul skrivet!! Man riktigt såg honom framför sig.. och kände igen sig själv förstås, hsha. Skitkul!!

http://www.kennelcheckpoint.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards