Alla inlägg den 27 september 2012

Av Maria - 27 september 2012 12:05

Hej!


Det är jag som är Grim!

Vet ni hur man snabbast får en enkelbiljett till duschen? Ett annat namn på aktiviteten är: Hur man bäst får fart på en sömning familj :-)

Ok, då ska jag berätta.. På det här sättet får man faktiskt fart på alla hemmavarande människor i huset! Man springer ute och leker i godan ro och sen "råkar" man trampa eller för all del rulla sig i någon form av skit... Vems eller vilket format det är spelar inte så stor roll. Viktigaste är nog doften!
 Om jag har fattat saken rätt!


OBS ! OBS! viktigt är att matte går på den där med "råkar" annars kan det bli så mycket mer än just dusch. Hon är hård på vissa grejer den där matte. Även husse saknar förståelse för denna härliga aktivitet  


Jo, sen när man har  "råkat" trampa, rulla ramla whatever... ta det som passar bäst för tillfället    När ni nu har gjort det är det dags för del 2 i den här aktiviteten.

Så fort någon öppnar dörren så rusar man in genom hallen och köket och vidare in i vardagsrummet! Väl där hoppar man upp på den ungen som sitter där och läser läxor och "rejsar" runt i soffan  


Färdigt!!


Gissa om det blir aktivitet!

Ungen i soffan börjar yla

- Fy, Grim, du luktar skit.... Va fan..... Du har ju skit på dig!
 Åh, jag spyr.... Åh, vad äcklig..... Maaaaaammaaaaaa!! Ta bort Grim.....

Matte:

Vad är det som luktar????   (obs, det är då man INTE... OBS! INTE!! Viftar med tassen och säger : Hello! Det är jag!!)


Det värsta var ju att skittassavtrycken på plädarna i soffan avslöjade vem som var ansvarig... Annars hade jag nog kunnat skylla på den ylande ungen! Jag försökte ju bara sitta där och se söt ut....


Det konstiga var att matte hämtade mig i nackskinnet, höll mig på en arms avstånd och fick in mig i duschen... (jag undrar om inte den behandlingen är ett fall för soptunnan i PLUS.


Men i allafall så avslutades aktiviteten med en dusch.... Och alla i familjen blev aktiverade.


Fridens liljor på er till nästa gång!


//Grim





Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards