Direktlänk till inlägg 26 oktober 2012

Vargar och Sverigedemokrater....

Av Maria - 26 oktober 2012 20:47

Nån sa att jag skrev under min egen dödsdom om jag bloggade om dessa ämnen ;-) Hon kan ha rätt... För det här är känsliga ämnen .... Av någon konstig anledning....


Det har varit en fantastiskt vacker dag... Det känns faktiskt helt ok när det har varit så regnigt i flera veckor. Eller månader känns det som  . Det har varit en tuff tid i mitt liv. Jag blir förundrad över hur simpelt man kan behandla en annan människa. Jag hoppas och tror på karma. 

En annan (av alla) funderingar som jag har är den här:

Sd når nya rekordsiffror i alla mätningar. Jaha? Och...Är det fruktansvärt eller är det väntat?
Frågan är kanske hur kommer det sig? Är det ett missnöjesparti? Ett part som driver frågan om invandring så hårt. Ett parti som klassas som en bunt rasister och som behandlas allt annat än värdigt i regeringen. Det är ju så som som man inte får behandla andra människor??! (Demokrati?) Man får tycka vad man vill så länge det inte är mot invandring och vargar!

Jag är inte rasist, jag är för människan! Jag hatar orättvisor! Men jag vill inte bli överkörd i mitt eget land. Och det är faktiskt de regeringar vi har haft de senaste 10 åren som kör över och skapar problem i dessa ämnen...
Sen tror jag inte att invandrare är mer benägna att begå brott än andra. Jag tycker mer illa om svenskar som begår brott mot sina egna "landsmän" än de som kommer hit och gör det. (udda eller hur)


Men när regeringen blundar för att Sd finns och tar mark så blundar man även för att problemen finns.

Jag är inte mot vargen jag är för att vargen ska finnas men inte i den utsträckningen som den är. Det är för många! Det är många hundar nu som har fått sätta livet till, för många.  Visst är det konstigt att så fort det är hjortar i stan så blir det typ 185 insändare i den lokala blaskan om att de äter upp folks tulpaner och buskar... Sen kommer det vildsvin och trynar upp några gräsområden i några trädgårdar som tillhör stadsområdet... Herregud vilket rabalder det blev.... Tidningen var full av insändare och reportage med människor som pekade på hål i gräsmattan... Buhu.... Jaja allt är relativt.... Och massor av krav på att kommunen måste ta sitt ansvar.... Vem fan bryr sig...Om en räv tar några hönor så ska räven dö..?! Varför det? Eller? Men vargen som tar hund på hund... Skrämmer folk och tar får.... Skrämmer och skadar kvigor..... Ger sig på hund i koppel... Tar hund på altan.... Dödar hund efter hund..... Skrämmer ryttare....


"Vargen har funnits här längre än er" är en fantastisk åsikt.. Vaddå längre än oss? Ska inte vi få leva här?

Så länge hunden har funnits i människans närhet så har man använt den i jakt... Att jaga med lös hund är nästan uteslutet om man inte vill utsätta sin vän för livsfara. Speciellt i värmland, västmanland, dalarna med omnejd. Jag vill kunna släppa ut min hund på tomten på kvällen för en kvällskiss utan att vara orolig för att den ska dö... Det är en fruktansvärd begränsning får hunden att inte kunna springa fritt. Jag vågar inte låta mina hundar vara fritt ute på gården...
Vad är det som gör att vargen väcker sådana känslor? Att man tycker att det ska finnas till varje pris? Kör upp den till renriket... Skapa vargrevir på lidingö och i övriga stockholm..... Täby behöver också ett vargrevir på ca 10-12 vargar.... Inga andra djur har på så kort tid klivit fram och blivit så oskygga.. Och den konstgjorda andning/avel som staten för på vargar är sjuk och ingenting annat.


Tyvärr så är debatten om både invandrare och varg en aning onyanserad. Det är extremister på båda sidor som tyvärr hörs mest... Säger man något om invandrare så är man genast rasist och säger man något om vargen så är man idiot eller ska hotas...

När man säger något om att vargen har tagit och dödat en hund så får man kommentarer att :

- Rätt åt ägaren som har hunden lös...

- Vargen var väl hungrig... Hoppas att den blev mätt...

- Skyll er själva som bor på landet....



Jaha, det kanske var den sista bloggen från mig......




Näääädå .... Det kommer flera :-)


Hej hopp!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards