Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Anticimex

Av Maria - 26 november 2012 08:15

Just nu sitter jag och väntar på Anticimex, de ska komma och besiktiga huset. Vi ska nämligen byta försäkringsbolag på huset. Och jag är på det humöret att jag har fått för mig att det kommer en liten proppmätt kort gammal gubbe som är mer nitisk än en handläggare på nån statlig myndighet... (såg ni...Hur många fördomar som helst i bara en mening)   Och som kommer att säga att jag inte har rätt stege eller att han inte kommer under huset ;-)


Igår eftermiddag så var Göran, jag, Sofie och Senad uppe i skogen bakom oss och tränade hund.

Med facit i hand så skulle jag inte ha tränat igår.. Jag tyckte verkligen att jag var värdelös. Ni som följer bloggen vet att jag pratade om dubbelkomando.... Och vad började jag med igår?? Jo jag införde ett nytt komando... Nämligen att jag petar hunden i sidan så sätter han sig ???? Vart i Hel-ete fick jag det ifrån? Grim blev förbryllad och jag irriterad... (Aldrig träna hund irriterad)  Jag vet ju det... och Grim han är bara så duktig och gör sitt bästa....

Och så bär jag mig åt som en idiot... Jag kände att jag bara ville tjuta och gå och lägga mig...  Bra lösning på problemet va?? Nä verkligen inte... Inte många problem som löses så....


Fick tips av Senad på en liten övning.. TACK!


Självklart så kunde jag inte vänta tills idag utan körde den lite försiktigt igår kväll i köket.


Jag har sagt det förut att Grim är fantastisk! Han är en otroligt duktig hund!


Nu lite beröm.... Senad, han är fantastiskt duktig på att träna hund. Har ni problem med apportering eller något annat går en kurs för honom. Han är såååå duktig!!

Tack för all hjälp som jag, Göran och Grim får!


Nä nu ska jag tända i kaminen och vänta på "gubben"... Jag hör av mig och berättar vad det var för någon   


Ha en fantastisk dag!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards