Direktlänk till inlägg 30 december 2012

Att vara förälder..

Av Maria - 30 december 2012 11:36

...... är faktiskt inte så svårt.....


Men om man bara utgår från sig själv och tänker på sig själv då kan det ju bli väldigt haltande :(

När man känner att det är viktigare att köpa presenter till andra än sitt barn när det fyller år då är man inget annat än en skitstövel! Att samtidigt skylla på att man inte har pengar???? Man har väl för hel-ete vetat om att ungen fyller år i ett helt år. Men det var ju viktigare att köpa till andra.. Just ja då visar man ju utåt vilken jävla reko kille man är.....


Fy fan..... Sånna där människor som bär sig åt som svin bara för att dom kan när dom inte måste radar upp sig på ett pärlband i mitt liv. En klok vän sa till mig : Ser du mönstret?


Jag tittade då på dessa människor som jag hade räknat upp för henne. De är ca 7 pers som sträcker sig från tidig barndom till i år. Och jag såg inget mönster.. De var olika osv....

Nej jag menar hos dig, sa hon då!

Va?? Fattar inte..

- Jo, det kanske är de här vänskaperna som du känner igen.. Alltså det är bekvämt i de här relationerna för mig.

Hon beskrev det som kvinnor som har blivit misshandlade av en man som ofta i nästa förhållande väljer samma typ av man. Hon sa att det var nog så jag valde vänner. Alltså jag känner igen mig och tycker att det är tryggt med dessa personligheter. Och man väljer ju ofta det man känner igen och känner sig trygg i...

Då förstod jag och när jag tittade tillbaka så stämde det.


Snart blir det en 2012 blogg.


Ha en bra dag alla vänner ni andra kan må som ni förtjänar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards