Alla inlägg den 3 januari 2013

Av Maria - 3 januari 2013 23:05

Jo vi får väl hoppas på det! Om jag ska dela upp det senaste året i huvudrubriker så blir det lättare :-)


Kärlek:

Jag undrar om ni orkar höra det en gång till?  Eller ingen har väl missat att jag har träffat mitt livs kärlek?

Jo, jag är tokkär och är så trygg med min sambo.

Love a'lot!  Mår så bra tillsammans med Göran  


Familj:

Ja det har jag! Jag har berikats med många barn. Och de äldsta grabbarnas fina flickvänner!


Efternamn:

Från Engström till Hallgren   Så nu har jag hetat Wennberg i 23 år Engström i 17 år och Hallgren blir det nog resten av livet.


Hundliv:

Ja, fast det har ju ändrats lite :-) Det har berikats med en korthårig Vorsteh. Det innebär en helt annan hundträning än vad jag är van vid. Nämligen jakt! Och vad det är roligt! Både jag och Axe Lakes Grim gillar det! Det är så roligt så att jag till och med ska ta jägarexamen!

 

Axe Lakes Grim


Vi har två hundar för omplacering. En schnauzer och dvärgschnauzer. Om ni vet någon som kan vara intresserade av en kompis så kan ni ju höra av er.


Förra året var ju också ett år som jag inte ville åka på utställning så mycket. Det blir ändring i år. Har redan kikat på flera och har bokat in dem i kalendern. Det blir Svea, Hugo och Grim som får åka på turné i sommar. Gotland blir en repris i år :-) Trivs jättebra på den fantastiska ön :-)

Köpte inga skidor förra året. Köper det nästa säsong när Grim är färdig att dra. Han får ju prova på kickbiken nu i vår!


Har fått några nya vänner och lämnat några gamla eller kanske var det de som lämnade mig ;-).

Har bytt bil och är fantastiskt nöjd med Våran Ford Mondeo. Trimmet/hundhuset är inte färdigt... Jag har ändrat mig 125 gånger.. Och nu har vi några köksskåp som ska in där så att det underlättar och ser snyggare ut. Till våren ska det målas och läggas in en ny matta där boxarna är. Och luftvärmegrejsimojsen ska installeras!


Hönshuset är inte klart än.....Men hönsen finns i ett hönshus inte så långt ifrån oss :-)

Så här ser Hedemorahönsen ut som vi ska ha.



Jag gillar verkligen att vara uppfödare:-) Så många härliga kollegor i rasen berikar ens liv. Hade ett samtal med ägaren till kennel Forsis härom veckan. Så mycket kunskap! Tack Frida, La Leias, för att du ringde och frågade! Det uppskattar jag! Och hoppas att du blev lite klokare:-) Maria L,   bara för att du finns! Lena H,   underbara du! Senad, alla skratt och alla samtal!!


Bara en dag kvar till Göteborg! Det ska bli så roligt! Shopping och träffa hundfolket igen.

Har ju saknat Paul och Lena och deras positiva energi   Och Senad  

Och självklart alla andra goa, ingen nämnd och ingen glömd!


Och Sofie allt blir bra ska du se! Att ta beslutet är det svåraste! Men du gjorde rätt!


Lycka till alla ni som ska dit  


Hej hopp och ha ett fantastiskt 2013 för det ska jag ha !










Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards