Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

Familjen och alla vänner!

Av Maria - 30 januari 2013 13:00

Tänk att jag har 4 underbara ungar och jag har en underbar sambo och jag älskar dem alla över allt annat!


Tänk att jag har allt det här, jag måste vara väldigt bra eftersom mitt liv är så rikt på familj och vänner..


Pratade med en vän...En vän!? Jo... Men är det en vän så kan man väl namnge den ? Eller?


Senad sa: Vi har bara dragit en stor fet nitlott när det gäller vissa saker:-) Tack för det... Det är lättare att se det så... Jag skrattar fortfarande åt incidenten med paddan :-) Kram vi ses ikväll.....


Maria, tack för Robbans text :-)


Carry, tack för alla visa åsikter..... Och recept !!


Sussie; Tack!


Jollan tack för kramen...


Göran; tack för allt!


Nu har jag rensat och kastat allt skräp i den mentala papperskorgen.... Som min kurator sa för länge sen.....

Allt behöver inte in och ta några varv i hjärnan ;-)

Bättre Vara Ute På Hal Is


Och Ha Det Glatt

Än Att Gå I Lera Och Sörja



Bättre vara ute på hal is och ha det glatt
än att gå i lera och sörja
bättre ta itu med livet här och nu
än tycka allting bättre förr ja
bättre bli förälskad fast man vet det kan ta slut
än att aldrig våga börja
bättre vara ute på hal is och ha det glatt
än att gå i lera och sörja (ja ja ja ja)

jo jo jo saken är klar okey
till livet vi säga ja säga ja
hellre än vi säga nej, ja nej, ja nej –
sägare finns det gott om
som tror att dom, världen jämt rått om
med pekfingrar jättelånga
och tagelkostymer – jättetrånga!

Ajja – Bajja – lyder deras slogan
den lyder inte jag
ställer istället frågan:

Är det inte bättre ta itu med livet här och nu
än sopa allting under matta? – Joo!
Är det inte bättre satsa allt man kan-ske
brista ut i gråt än,
att aldrig nånsin kunna skratta? – Joo!
Är det inte synd att gå miste om erfarenheten
av att på sin egen bakdel dratta? – Joo!
Är det inte bättre ta itu
med livet här och nu
än sopa allting under matta? – Jaa!

Risken att man halka ligga snubblande nära
och då får dom vatten på sin kvarn-sten!
den dom vill att vi alla ska grubblande bära
men se det har jag gett katten i se´n barns-ben!

Till alla dom som vill dra upp riktlinjer
för oss som vill teckna fritt
är svaret mitt:

Bättre vara utan linjal och ha det glatt
än att gå med vinkel och hake
upp sej på allting och alla bara för att
man inte har nå´n riktig – !
Passare! passare! – ropar dom till mej
att jag ska ha när jag gör cirklar med min drake
på fri hand, på himmelen, under solens höga tak – yeah!

Det finns dom som vill ha patent på
sånt dom själva aldrig prövat eller känt på
det är precis den där beskäftigheten jag tänt på
du vet: bara Gud har rätt att peka finger!
men oj så många småpåvar och ordningsmän som springer
fram – och ropar: Fy skam!
när vi kommer sjungande …

Bättre vara ute på ha ha ha ha hal is
och ha det – jättekul!

Text och musik: Robert Broberg

 

Jag önskar alla mina nära och kära en fortsatt bra dag!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards