Alla inlägg den 27 mars 2013

Av Maria - 27 mars 2013 08:24

Som förälder har man ett ansvar....... Bla bla bla... Det har ni hört mig säga många gånger!

Man ber inte sina barn att dra åt helvete... Spelar ingen roll hur gamla de är... Det borde vara en ganska bra grundregel.. Man behandlar sina barn med respekt, så kommer de att behandla dig med den respekt du förtjänar, senare i livet ! Enkel mattematik!

Man tar inte paus från sina barn? Eller ger upp dem! Ynkryggar!


Sen så ska man inte göra skillnad på barnen... Man pussar inte den ena och slår den andra. Också enkelt...

Man ser till att barnen är hela och rena!
 Man ser till att de har ordentliga vinterkläder innan man förser sig själv med vinterkappa och nya stövlar!

Det var också ganska enkla saker...

Man bryter heller inte ner sina barn psykiskt... Eller fysiskt..... Superenkelt, ellerhur...

Man gär inte skillnad på barnen så att de senare i livet inte ens vill umgås med varandra... När barn ur samma familj beskriver sin uppväxt så ska det väl inte vara som om det vore en beskrivning från olika familjer?


En annan fundering jag har är fb. Om man är vän med mig och mina barn på fb..... Och sen blir bortvald av mig eller tar bort mig som fb vän?

Ja, det har faktiskt hänt....   (inte bara en eller två gånger... utan flera) En som jag tog bort var så falsk så att jag tillbringar hellre tid inlåst med en kobra än henne.... Och... sen tar de bort en eller två av mina ungar på fb? Skilja på sak och person?

Varför väljer man? Och hur väljer man?

Jag vet att mina kids kommer att tillbringa tid tillsammans med varandra senare i livet. Det gör de redan nu. De hjälper varandra och trivs i varandras sällskap. Och flickvännerna till grabbarna umgås med dottern.

Det är ju sånt här som är så viktigt!

Inte hot och lögner och sticka kniven i ryggen på nära och kära....

Nä tacka vet jag kvalitet än uppblåsta bimbosar..... Och urkorkade wannabes   Och sociala katastrofer som skrämmer folk till tystnad med talets gåva.....


Jag är glad att jag har fostrat starka trygga barn. Så att de kan ta sådana här människor med en klackspark... Och tänka att det är deras förlust! Och att de inte tänker att det är dem själva det är fel på...

Och det är skönt att de andra syskonen reagerar på urvalet!


Tack för ordet:)


Och gör nu som jag, ut i solen i fem minuter innan jobbet:)


Ha det gott!


Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards