Alla inlägg den 2 maj 2013

Av Maria - 2 maj 2013 08:58

Det är vad jag har slängt i mig idag... Än så länge.... Vaknade 01.33 och kollade klockan sista gången 04.47

Det är verkligen inte bra.. Jag vet inte hur det är med er andra men för mig är det förödande..... Jag klarar det inte. Jag börjar att fundera..... Tankarna säker sig iväg dit dom inte borde vara......Dit jag inte vill skicka dem....

Jag tänker på mina fina barn    Jag tänker på min goa sambo   Jag tänker på människor jag har lämnat bakom mig.... (ja de får en liten del av min tid) Jag undrar hur de står ut med sig själva.......

Ibland tänker jag på att välja glädje..... Det är ett hån just då... Självklart vill jag vara glad och uppleva glädje....

Men samtidigt så känns det ytligt.... Man skulle inte säga till nån som har cancer att det är bara att välja att bli frisk.... Eller att någon som har blivit förgiftad : Sluta nu och var förgiftad! Välj att vara friska!

Men när det handlar om hjärnans mysterier så tycker folk att det är bara att sluta upp med de där dumheterna....


Man gör sina val varje dag när man vaknar.... Jag ska gå upp eller inte..... Jag ska äta frukost eller inte.... Jag ska åka till jobbet eller inte.... Men välja glädje?? Klistrar man på ett funnyface då? Så att ingen annan ska se? Eller? För vems skull? Vem vill jag lura? Om folk bara sårar en och stampar på en? Vart är glädjen då? Att det är deras förlust? Eller att de är inte värda mig? Som man behandlar andra vill man bli behandlad själv.... Jo grattis... Då tycker jag verkligen synd om några i mitt förflutna...... Usch...


Om glädjealternativet inte fanns på morgonen? Om det bara stod:

*försök att överlev*

*eller gör slut på allt*

Omdet bara var det som stod på alternativkorgarna? Ska jag då se glädjen i att jag faktiskt överlevde? Fast i ett mörkt rum med fördragna gardiner och inte gick ur sängen?


Några tankar så här på morgonkvisten innan jag åker till mitt "braiga" jobb.....


Jag vill faktiskt rekommendera en sida som heter www.vargfakta.se


Ha det gott alla!

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards