Alla inlägg den 8 juni 2013

Av Maria - 8 juni 2013 14:50

I Gjutarbo händer det så mycket och har varit så fint väder så jag har inte hunnit med att blogga    Men idag när jag var och handlade blev jag påmind om att fixa till en blogg :)


Det är inte så lite smickrande att ni gillar mina bilder och min text :)


Den här gången blir det en bildbomb....


Fast först så ska jag berätta att de efterlängtade hönsen äntligen har fått flytta in :) 6 hönor och två små kycklingar och en tupp.  Rasen är (om jag har missat att berätta alltså) hedemorahöns!

Jösses vad jag njuter av att gå ner och plocka ägg:) Det är fantastiskt...


Nu till något annat..... Vi har tagit hem hästarna, Moyna och Polly kom hit i torsdags! Nu är det dags för lite sommarbete för dem. Jollan har börjat att rida Moyna lite smått. Vi får väl se hur fortsättnigen på det ser ut.

Samtidigt undrar jag om Grim har dåligt minne   Han kan gå på baksidan och titta på hästarna. Nästa gång som han rundar huset ser han jätteförvånad ut och skäller på de där fyrbenta sakerna som står i hagen??? Vem har ställt dem där? Vad hände? Varför?  Så säger man åt honom och då säger han:

Det vet jag väl... De har varit här länge... Jag tänkte bara att du skulle röra på dig tjockis   Hm.... Han låter ju som om det skulle vara en hel flock med gnuer!!!


   

Här är våra fina ekorrar som sitter under fågelbordet och käkar lite frukost :) En dag var dom faktiskt 3 st..  

Grim tillsammans med en av hertiginnorna i Axe Lakes H-kull  

 

Fina Grim  

 



 

Det var inte bara sambon som fick presenter när han fyllde :) Grim fick en frisbee till hans stora lycka  

 

Igår var vi iväg till Grims uppfödare för att ta lite kort på de små hertiginnorna! Och vi passade på att öva och fota lite inför söndagens utställning!

 

Grim och Senad.

 

Den hertiginnan som jag och Göran vill ha   

    

Exakt hur söt får man vara?

 

Carma och Göran gillar varandra!

Joel väntar på Görans födelsedagstårta   


 

Svärföräldrarna, Göran Joel.


Nu är det dags för lite grillning :)  Senare ska jag utmana sambon med lite Kubb   


Hej hopp :)

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards