Direktlänk till inlägg 16 juni 2013

Livet leker :)

Av Maria - 16 juni 2013 21:52

Visst är det fantastiskt:) Jag tycker det i alla fall.... Det är ju mitt liv som leker   

Jag har märkt under det här året som har gått, tillsammans med Grim, att han är en ganska avig vovve.......

När valparna var små så sa Grim

-Jag vill också ha en egen valphage...... Varför får dom leka därinne och inte jag?? Grim vill ha en egen räkmacka. Grim vill också snickra..... Varför får dom springa sådär och inte jag.....Grim vill också bli trimmad....

Nu har det kommit en ny sida hos Grim...


- Jag vill också vara en häst..... Titta här matte.... Jag kan också gå i hagen och äta gräs bredvid Moyna...... Titta då matte jag kan..... Eller..... Matte!!! Jag vill ha en egen ponny...... Jag vill ha Kristall.....Matte, jag kan slicka på saltstenen... Ja :) Jag är en häst    Fast det var inte så gott  Men matte jag vill ha en egen hönsgård..... Maaatttttte, varför varför får inte jag gräva när Joel gör det?? Grim är precis som en lillebror... Tycker han i allafall....


Häromdagen när vi byggde klart hönsgården så var ju självklart Grim med och byggde   Enligt honom är det självklart att han ska vara med.... Enligt mig? NEJ!

För att ha en apporterande hund med sig, när man snickrar och fixar, är lika kortkat som att ha biltvätt mitt i storskogen ;)..... Alltså det har man inte....

Så fort man lägger ifrån sig ett verktyg så dyker apportören upp och försvinner med verktyget... Sen när man vänder sig om så finns det inget verktyg där....Sen så ropar man på Grim och frågar hon om  det var han som tog tången...

Och då säger Grim_

- Vaddå? Jag har inte gjort något.... Det var Ryno.... Sen att Ryno sitter i hundgården och aldrig i livet skulle ta en tång i sin mun var en annan sak..

Alltså det går åt mycket tid till att leta efter verktyg när Grim är med.....Fast det som är bra är att man ibland kan säga åt Grim att :

- Apport...... Och så hämtar han tången igen......


Hundutställning och skolavslutning har vi klarat av den här veckan :)

Joel slutade nian och Grim har varit på utställning i Herrfallet....


 

Joel kikar på sitt betyg :)


 

Joel spelar trummor på skolavslutningen... Och senare på kvällen, spelade han framme på stan, när kommunen hade aktiviteter för ungdomarna som hade slutat skolan....


 

Grim får en puss på nosen efter gott samarbete i ringen :) "Lille Grim"

 

Ringside :) Lugnt och sansat :) Senad, Göran med Lisa i knät, Joel och Inger :)


 

Joel är duktig på att arbeta :) Vedhanteringen har han tagit till sin uppgift! Och han gillar verkligen varje steg... Från att hugga ner träden till att lägga in dem i kaminen.. Och nu när vi har köpt en ny kamin så tror jag att det kommer att bli ännu roligare :)


 

Gunnar tupp!

 

Den ena av kycklingarna till Sonja :)


Sonjas andra kyckling :)

 

Våran fina hönsgård :) Tack älsklingen   


 

I lördags var det dags att köpa lite blommor för att ha på altanen!

 

Petunior och lavendel blev det :) Joel och jag hjälptes åt att plantera... Det blev egen jord uppblandad med ekologisk hästdynga :) De kommer att växa finfint :)


Eftersom jag var så smart i fredags när jag kom hem från jobbet...... Jaja, jag är alltid smart jag vet ni behöver inte skriva det i en kommentar på fb eller här i bloggen... Jag vet det ändå :)

Jo vad gjorde jag nu då.... Jo, jag slog ner stolpar till hästhagen med slägga.... Och tro mig... Jag som har en sån här halvfabrikatskropp.... Ska inte... Alltså INTE slå ner något med slägga överhuvudtaget... ( jo nu blev det ett ord)   Mina händer känns som två cementerade golfklubbor.... Ja, jag vet inte men det var det ordet som dök upp i huvudet på min när jag skrev cementerade......


Haha, nu börjar jag garva.... För tänk om jag skulle blogga om allt som jag tänkte på under ett par minuter..... Det skulle vara som att läsa en mental härdsmälta.. Såja nu får alla fundera på det ;)


Idag har Petter fått lite pälsvård :) Dags att jobba på så att det blir en fin päls till utställningsdebuten... Hedda hade sin genomgång förra veckan :)


Just ja, jag glömde:

 

Maaattteee, jag vill också vara med på bild   



Hoppas att ni alla mår lika gott som jag!






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Av Maria - 22 november 2023 09:51

Men man brukar ju säga att har man inget snällt att säga så kan man vara tyst..   Och det har faktiskt stämt väldigt bra när det gäller mitt humör och åsikter just nu..   Funderade på just detta häromdagen. Jag läste att en av deltagarna i id...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards