Alla inlägg den 22 juni 2013

Av Maria - 22 juni 2013 20:31

Idag var det dags för en tur till Yxsjön för att träna hund och kolla på hertiginnorna. Vi tog även lite kort på de små tjejerna.....

Idag har Grim för första gången apporterat i vatten    Han var så duktig! Jag blir så stolt över honom.

Det första vi gjorde var linjetag. För att hämta apporten så var Grim tvungen att passera en bäck som är ca 6 meter bred. Han utförde den galant! Jag var så nöjd.

Sen var det dags för ett spår. Det var likadant där. Han gjorde en liten lov innan han kom fram till mig med apporten.

Sen bytte vi område för det var så in in norden med knott... Sen var det dags för markeringar på nya stället.. Det gick jättebra förutom att han sprang in i något... Men det var ingen större fara... Vi började om från början och då fixade han det galant...

Det som är med Grim är att han har väldigt stor bytesmedvetenhet så han dealar lite med djävulen innan han kommer fram till mig....


-Ska jag lämna bytet till matte eller ska jag behålla det själv? Hm.... Vad får jag ut mest av själv?

- HIIT!!

- Fan, nu höjde matte rösten.....

- Grim hiiiiiiit!!

- Va? Jag? Heter jag Grim.... Ja, just ja, det var ju jag ja....

- HIIIIIIIIIIIIIT !!

- Ja, just ja...... Hej matte!

Grim hit! Fot!  APPORT...

- Va?? Hur många kommando var det? i vilken ordning... bäst jag går dit..... Märkte hon att jag la anden där borta? Hur kunde hon se det?
 Ok, om jag springer ut nu till anden, tittar på matte och låtsas att jag inte fattar vad hon pratar om?? Jag typ säger att anden har dött, nä just ja den var ju redan död.... Kan jag låtsas som om jag aldrig har sett den?

- GRIM APPORT! (mörk röst)

-OJJ! Nu kom den där rösten som inte lämnar något utrymme för spex eller för mig att ha egna åsikter!


Varpå Grim lyfter upp anden och springer till matte!

-Bra, duktig jättefiiin kille... Bra jobbat! Du är bara bäst killen! (ljus glad nästan falsett röst)

-Ehh, jag tycker mycket bättre om ljusa-rösten-matte! Men det skiftar så fort.... Jag undrar om matte mår bra....

Skit samma.... Är hon glad så är jag glad :)


Ja, Grim, så enkelt är det   


 

Hur söt får man vara?

 

Det är bus på gång...............

 

Attack!!!!

 

Jag som är liten vorstehtjej, jag vet att man ska bära omkring på saker.....

 

..........Hej och hå vad jag är duktig.... Jag springer........

 

bort till Jollan..............

 

och lämnar av :) Jippie min första apportering :) Och mycket beröm fick jag   

 

Partners in crime...... Nästa gång är det nog inte så roligt  

 

Ta mig om ni kan   

 

Mamma till Grim, Carma apporterar fint i vatten.

 

Fina Carma!

 

Den här träningsmiljön kan man ju stå ut med!

 

Frenja är duktig simmare och apporterar jättefint!

 

Sen var det då Grims tur......................Hm...............

 

Brr........Matte har du känt hur kallt det är??

 

Men okej då....Men jag hämtar bara pinnen....

 

Lite pinsamt att mamma fick hämta dummisen.....

 

Så jag visar att jag också kan fixa det   


Bästa bästa Grim. Fantastisk arbetsmoral och drive. Superduktig på allt han gör... Spårar, apporterar, lydig.... Ja. allt... han är snäll med valpar och höns ;)


Nej nu är det dags att slå igen de blå... Pälsvård och mer spår/vattenträning står på schemat i morgon :)


Ha det gott alla!

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards