Alla inlägg den 29 juni 2013

Av Maria - 29 juni 2013 16:55

Ja, jag tror att det är en vecka sen jag bloggade men mest med bilder:) Jag tycker att det är så roligt att ta kort.

Speciellt roligt är det när vi tränar med hund osv. Just nu så har vi ökat på träningen med Grim... Vi har börjat lite med vattenapportering och spår med fågel... Han är superduktig med spåret :)


Just nu hålls Hugo, Ryno, Hedda och Petter i trim inför höstens och vinterns utställningar...

Närmast är det Ransäter och Askersund som står på tur.


Om ett par veckor så är det dags för spår och vattenkurs som avslutas med prov på det.

Det ska bli jättespännande. Imorgon är det dags för en resa till järnboås och träna lite igen   

Träffa roliga människor som tycker att det här med hund är livet:) Och inte bryr sig så mycket om vad andra gör och inte gör ;)


El Molino Crianza

Ett vin som jag dricker i sommar är el Molino, ett rioja som är riktigt gott..  Det är fruktigt med mycket doft. Alltså det lockar flera sinnen än bara smak. Kan man säga att det är ett vackert vin? Flaskan är stilren och färgen på vinet är så mörkt att man endast anar handen genom glaset när man kikar ner i rödvinskupan.

Det är inte så milt för det drar lite i kinderna när man dricker det. Inte ett vin som jag skulle rekommendera till en nybörjare :) Medelfylligt, inte blaskigt men ändå lättdrucket. Ska man drick det tillsammans med mat så tycker jag att det inte ska vara kryddstarkt eller mustiga grytor. Utan en grillad fläskfile eller kyckling.


Nu är det bara jobb i ett par veckor till sen är det några veckors semester. Då blir det kanske Grönan eller Liseberg........


Vet ni, jag gillar ju att  kolla på Allsång på Skansen :) Det är verkligen sommar. När man har kommit hem från jobbet och så fixar man med det som behövs fixas med hemma... In och duscha och sen landa i soffan och kolla på allsången är verkligen ok.


Nej nu ska jag och sambon ta en promenad :)


Ha det gott alla :)





Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards