Alla inlägg den 5 augusti 2013

Av Maria - 5 augusti 2013 20:36

Jag fick mycket reaktioner på den förra bloggen 99% positiva :) Tack, för både sms och kommentarer på fb:) Skönt att det är flera än mig som tycker att man får reagera och inte bara sopa allt under mattan...



Vi har varit iväg på utställning Grim fick med en kritik som hade gett en dvärgschnauzer både cert och bir. Men det är lite annorlunda med jakthundarna och deras domare :) Och jag tycker mycket om det! Fredrik Norgren som dömde denna gången, är en respekterad och duktig brukshundsdomare, och jag har som liten unge varit med när han dömde schäfer! Då fick hundarna röra på sig varv efter varv...... Och som jag hörde nu i helgen, när Moa Persson dömde uppe i Svenstavik. Hon är så duktig och det är en fröjd att få ställa för henne. Man får en lektion i anatomi och ras med i anmälningsavgiften. Jag tycker att fler borde göra som henne och använda sig av hela bedömningsskalan. Jag har ju sagt det förut och säger det igen! Våga ge Vg och G lite oftare.......


Jag är i allafall nöjd med bedömningen fastän vi blev utan CK.... Självklart så åker jag dit för att vinna.... (Picnic kan jag ha hemma på promenadavstånd och betydligt billigare;)... Men trägen vinner... Grim har ju blivit BIS-2 valp i Göteborg för domare Benny Blid Von Schedvin..Lite roligt också att ha en hund som man måste jobba med för att få plocka cert :) Snart ska vi gå ut på fält :)


Håller just nu 4 hundar i trim (ja i päls alltså   ) så det blir många som ska badas tidigt nån morgon i framtiden när vi ska dra iväg med allihop :) Tur att jag har sambon och Jollan och Joel när vi ska på utställning :))))) 




 

Axe Lakes Grim på utställning i Ransäter

 

Vår vackre Grim... Jag kan knappt se mig mätt på den här bilden!

 

Jollan, Polly och Kaspelix Utility for future "Hugo" öser järnet på gärdet :)  

Vem är snabbast? Grim, Polly & Jollan eller Hugo ?

 

Fina fina Polly!


 

Naturen på våran "lilla runda" är fantastiskt vacker...

 

Genom fårhagen rinner Imälven...


  


   

Och det är så fantastiskt mycket hallon... Och dom är såå goda... Och vackra!


Nä nu är det dags att natta både hundar och pyttor :)


Just ja.... På fredag får vi se om det blir några kycklingar :) Men den resan tar vi i en annan blogg....


Ha det gott så länge så ses vi i en blogg nära er :)



Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards