Alla inlägg den 30 augusti 2013

Av Maria - 30 augusti 2013 08:19

En skola för några av samhällets överskikt stängs. Och genast så går vdpappan, skådespelarpappan och andra titlar som de har ut och tycker att det här är fruktansvärt. Och det handlar om traditioner, (att tortera "kamrater" vid en nollning)

Rektorn som har fått 187 chanser att ändra på de här traditionerna som tydligen sitter i väggarna på Lundsberg, får sparken... Ja, vad är problemet?


Att bränna någon med strykjärn??? Det tycker jag tyder på aningen sadistiska talanger! och det är ju bara en av alla grejer de har för sig där....
 Det verkar vara aningen värre än mobbning...

Hade det här gällt en skola i Dorotea så hade ingen brytt sig.... Men nu var det en internatskola. Buhu...


Eller om det hade gällt en skola i Rinkeby då hade nog många tyckt att lägg ner skiten och se till att de där "Blattarna" får lära sig hur det fungerar i Sverige.....


Men nu handlar det om traditioner för rikemansungar på nån skitinternatskola..... Och då är det ok?


Varför tycker de att det är roligt att skada och förnedra andra? Vad är det för skitungar som fostras där.


En annan sak som jag har velat ta upp här är Fb.


Jag hör ibland människor som är trötta på, skrattar åt, hånar de andra som har fb. Eller att de tycker att det är löjligt att en del skriver att de äter en kaviarmacka till frukost...

Jaha....... Vem ska bestämma vad jag använder min fb till? Eller hur man använder det? Det finns en funktion som gör det möjligt att dölja, sen kan man begränsa inlägg mm...

Är det inte upp till var och en att använda sin fb till vad den vill?

Om man vill lägga ut loppisfynd, hundträningsresultat, att barnet cyklat utan städhjul första gången, att man fikar med den och den, att man mår bra/dåligt mm. bestämmer man inte det själv?

Eller ska jag använda min fb till att tillfredställa andra?

Man kan ju dölja om man vill.... Vilket jag gör i perioder och det är ju mitt val.  Sen kan jag tycka att det är roligt att gå in och läsa vad som har hänt. Alltså som om man träffar en bekant och frågar vad som hänt sen sist   


Vet ni... Jag är så nöjd med nya kaminen... Man tänder med lite tändved och sen lägger man i 3-5 vedträn och sen är det varmt hela kvällen....Snacka om effekt... Den förra kaminen tände man i slängde i 5-8 vedträn och sen fick man göra det var 30 min för att det inte skulle bli kallt! Det gick åt mycket ved men det blev ingen hållbar värme... Den försvann när det slocknade....


Idag är det dags att fixa  resväskor :) Jag kan nog inte med ord beskriva hur skänt det ska bli ätt åka iväg en vecka....


Jag önskar alla er en fin dag :)



Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards