Direktlänk till inlägg 7 december 2013

To much.....

Av Maria - 7 december 2013 20:42

Ibland känns ju livet bara så.... Inget att göra åt eller? Jo faktiskt.... Man äger faktiskt sin egen inställning till problem och sånt som händer...


-Va säger jag det? Ja faktiskt.... Jag som har varit så jäkla dålig i många år och ältat vissa saker därmed mått ännu mer skit...Men för drygt 2 år sen så skilde jag mig och träffade en fantastisk man.... Han har lärt mig så mycket om livet och han har lärt mig att tycka om mig själv. Han har lärt mig att inte ta åt mig så mycket av taskiga människors inställning... Men ibland så står man ju bara där.... Armarna uppe i luften och nån kommer och sticker en dolk i sidan...... Men efter många stick så blir ärrbildningen så hård så att det blir inte mer än en rispa.......

Man blir mer hårdhudad och tar inte emot så mycket längre....... Men är det meningen att man ska bli avtrubbad?

Men det är så att din inställning är du den enda som kan ändra på....Det är det du äger...    När du börjar tänka på något tänk då om det här är viktigt att ha inne i din hjärna..... Ta in det snurra ett varv....Tänk på om det är av vikt för dig under lång tid....Är det inte det så släng ut det...... Och vad det gäller släktingar.... Tänk efter; Skulle jag umgås med den här om det inte vore min kusin, morsa, farfar, syster mm och är svaret nej så gör det inte.... Suger de er energi så låt bli dem.... Man ska inte umgås med andra för deras skull...... Nog så viktigt nu när det kommer en massa måsten och man ska umgås med männsikor som man bara ser en gång per jul.... Tänk efter igen... Det finns en anledning till att ni bara träffas då och inte oftare... Om det endast är en avståndsfråga så är det ju självklart en annan sak...... Men det förstod ni nog   


Hm..... Jag ska börja träna..... Styrketräning...... Jaja, ni som skrattade nu kan ju gå och dra något gammalt över er ;)

Jag har nämligen lovat..... Så är det... Och jag behöver det.....Så det får väl bli en bildserie..... Eller inte... Det ska jag bespara er... Jag vill ju faktiskt att ni fortsätter att läsa min blogg utan att      



Men nu ska jag skriva en rad om vinet vi testade idag.


The Black Shiraz 69 kr

Köp detta, prova! Eller ge bort i en gå-bort-present.

Ett mycket fruktigt vin som var fantastiskt gott! Mycket doft som får en att tro att det ska vara mycket fylligare. Strävheten i kombination med fylligheten gör att det inte känns så strävt som man tror att det ska vara när man doftar på det. Vacker färg och otroligt gott. Nr 6131 på bolaget. Finns även på box men det är bara på flaska som jag har smakat.

Lite roligt faktiskt det var Göran som hittade den... En cool flaska och jag tyckte att den var stilren.



Nej nu ska jag hitta någonstans där jag kan träna.... För det måste ske nu den här veckan!


Ha det gott alla!!










 
 
Ingen bild

Inger i backen

10 december 2013 13:45

Hej Maria!
Det var ett tag sen vi hördes. Jag skulle vilja vara lika stark som du verkar ha blivit. Fortsätt framåt på detta vis.
Jag har provat vinet du tipsade om och det var gott. Nu ska du få ett tips av mig som jag och mina goa grannar Yvonne och Stefan tyckte var gott. Det heter THE TOWER TAHBILK och är från Australien.
Jag väntar på dina bloggar varje vecka, men ibland är det långt mellan dem. Förstår att du inte hinner eller har lust alltid.
Kram Inger

Maria

15 december 2013 19:15

Hej :)

Vad lustigt att vi träffades bara någon dag efter att du skrivit ett inlägg :) Och då tänkte jag att jag skulle blogga :)

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards