Direktlänk till inlägg 15 december 2013

Starkare :)

Av Maria - 15 december 2013 19:15

Jo de flesta händelser gör att man går ut aningen starkare    De människor som har korsat min väg..... (Det lät nästan religöst) .......de senaste veckorna har verkligen lärt mig massor. Men jag har blivit starkare och lärt mig saker om mig själv och jag har tagit tag i saker som jag har skjutit på.... (Mycket jag jag jag....)


Jag har funderat på en del saker som händer runt omkring en..... Hur stor del man har själv och hur man agerar i olika grupper..... En mycket klok man berättade om attraktionslagen   

Man är som en stor magnet som hela tiden sänder ut vibrationer utifrån din känslomässiga stämmning....


Alltså om man är energisk och och glad om framåt och vill nå högre mål så drar man till sig liknande personer som en magnet.....    Det är likadantom du tjurar och klagar på allt och snackar skit du drar till dig sådana med   


Tro mig jag vet.... Negativa människor drar till sig negativa personer...Så enkelt är det    Så därför ska jag nog vara tacksam över de senaste årens utveckling    


Människor runt omkring mig som har hjälpt mig att se framåt. Männsikor som tycker om att man lyckas... Människor som inte bara vill ha något av en.... Utan bara härliga människor.


Men vad säger ni som läser min blogg, visst är det här vintervädret helt åt hel-ete? Jag bara hatar sånt här vinterväder... Det är väl nu jag har svårt att se positivt på dagarna... Men man kan vara inne mer och tända ljus, baka, spela spel mm så det blev positivt i allafall... Ser ni vad duktig jag har blivit    Ser positiva saker i det mesta....


Häromdagen träffade jag en av mina bloggläsare :) Och jag blir lika glad varje gång.... I mellandagarna ser vi till att komma upp och hälsa på :)


Jag gillar ju när jag får vintips och det har jag fått nu i bloggen! Tack det ska jag prova!



Så här vill jag att vintern ska vara :)

 

En vinterbild tagen 19 januari i år...



 

Grim älskar vinter och snö framförallt!


Ha det gott!



 
 
Ellen

Ellen

16 december 2013 13:27

Här har du ett till tips på vin =) Morbergs nya zinfandel är att dö för!

http://www.supremewine.se/zinfandel

Maria

16 december 2013 17:13

Tack Ellen för ditt tips :) Det måste jag prova :)

/Maria

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards