Alla inlägg den 16 december 2013

Av Maria - 16 december 2013 17:15

Japp, det är så jag känner mig just nu i alla fall! Jag har varit iväg och haft en träningsdate med min PT, Paula. Just idag känner jag att det är det bästa beslutet som jag har tagit på länge. Stället som jag har börjat att träna på heter Träningslagret :) Och jag gillar det, nu kör jag!


Anledningen till att jag tänkte att det kunde vara bra med en PT är för att jag har en hel del värk och inte vill att det ska bli sämre.....


Min PT är jättebra... Hon visade först och sen fick jag prova..... Hmmm... Vet inte riktigt om det såg likadant direkt men jag gjorde mitt bästa....

Det som var jobbigt var ju när hon hela tiden sa att jag skulle kolla mig själv i spegeln..... Hallå om man ser ut som killen i randiga byxor nedan så vill man verkligen inte titta på sig själv i spegeln när man försöker att prova på rodd...


Innan jag kollade mig i spegeln så tyckte jag mest att liknade, eller snarare trodde att jag såg ut så här:

Förstår ni min chock?


Jaja men skam den som ger sig.... Jag jobbade vidare...Nu skulle jag stå i profil och träna armarna..Och likadant där... Hm... Ni vet ju hur jag ser ut..... Tuttarna är ju liksom lite i vägen när man ska träna (märkte jag nu) Armbågarna i sidan och dra den där pinnen rakt upp utan att vinkla handlederna..... Daaaa, hur ska jag då komma fram mot bröstbenet..... Jo jag får kavla upp tuttarna i fejset.... Tuttarna som jag dessutom hade stängt inne i nån sån här håll-på-plats-sportbh........Det var ju som att få en medicinboll knockandes mot hakan för varje lyft...

Hm, det kanske var därför jag var yr sen... Det beror ju inte på att jag tog i för kung och fosterland, nej nej...

Sen var det ju den där maskinen som jag inte kommer håg vad den hette.... Men den var allt annat än smickrande för min figur....... Jag skulle alltså vikas nästan dubbel... Eh, inte bra alls.... Tur att det inte var många där.... Kanske mer för deras framtida psykiska mående än mitt    

Men när min PT satte sig i den där maskinen som tänkte ta död på mig så såg det jättebra ut......Men när jag överföll den så såg det nog inte alls lika vackert ut.....

Man skulle alltså sitta med knäna lite högre än höften och sen ha nån rulle på ryggen som man skulle pressa tillbaka när man hade varit ihoppvikt...... Fattar ni?

Bra....

För när PT:n gjorde det gick det bra och inget åkte ut nånstans....Meeeen när jag skulle... Så hände det något.... Tänk er (ni smala alltså) ni tjockisar som ser ut som jag fattar vad jag pratar om... (ni väljer själva i vilken grupp ni ska placera er!!) Men alltså.... Jag skulle vika mig dubbel med en vikt på ryggen  Alltså om ni smalisar tar en överjäst deg gjord på ca 3 liter vätska, lägg den i knät och vik er dubbel.... Vad tror ni händer? jo det åker ut lite här och där... fördelen med degen är att den inte har skinn på sig..... Och det har ju nu min mage...Vilket resulterade i att jag höll på att kvävas.....För när magen klämdes ihop och trycktes framåt och mötte mitt ansikte och höll på kväva mig med jämna mellanrum.....Fattar ni hur det såg ut då? Högröd i ansiktet, sprickfärdig och dubbelvikt.....Och jag kände att jag lurade döden flera gånger om.....Och som jag bloggade om igår... Man kommer starkare ur de flesta händelser...Och det är väl lite grejen med träningen   


Nä nu är det dags att hoppa i sängen, ha det gott   








Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards