Direktlänk till inlägg 27 december 2013

Tankar...

Av Maria - 27 december 2013 10:14

Har ni nån vän som ringer till er och beklagar sig ofta..... Om sin dryga man och jobbiga syster eller heltokiga mor?

Ringer han/hon ofta och gnäller och du ger råd och tips om hur denne kan göra? Och sen går det några dagar så ringer denne och klagar om samma sak igen.... Eller ringer och berättar om att denne har fått ett bra råd av en arbetskollega? (Och det råkar vara precis samma råd som du har gett flera gånger?) Om man har sådana vänner som bara lever på din energi så får man säga ifrån.... Varför ska du slösa tid och energi på någon som dels inte lyssnar på dina råd eller dels tycker att du är nån mental avlastningsplats.....

Träna på att sätta upp handen i luften och sej NEJ!....

Säg ifrån, det blir en kort olustkänsla men din fördel räcker så mycket längre.....

Man måste ju lära sig att hushålla med sina resurser :)


Jag pratar med en dam som heter Birgitta, hon är fantastisk...... Alla borde prata med Birgitta.... Jag vet speciellt några som är i akut behov av det.... Man får rota lite i sitt innersta och göra sig av med det....... Igår pratade vi mycket om barndomen..... Det känns skönt att få dela med sig av saker som har hänt....


Jag pratar mycket med min sambo också.... Han är bara bäst på att lyssna.... För honom kan jag berätta om saker som jag aldrig har berättat för någon annan...Han dömer inte...... Bara dom som är skyldiga......


Sen vill jag också säga att jag är otroligt stolt över mina fina vackra barn....De är verkligen det bästa jag har skapat.. Och det är när jag ser dem som jag undrar hur man kan skada sina egna barn... Hur man kan psykiskt misshandla dem.... Övergreppet blir så mycket värre, när det är någon,  som när man är barn ska kunna lita på... Sveket, förtroendet, tilliten, tryggheten försvinner i ett slag, eller psykisk misshandel.... Det går aldrig att reparera..... Men man kan gå vidare.....


Den här fruktansvärda vintern, som egentligen inte borde få kallas vinter, verkar inte bli någon riktig vinter...Bara regn och blask hela tiden... Jag är så urless på det här.


Jag vill ju ha -15 och två meter snö   


Bilder från förra vintern:

       

Grim älskar verkligen snön :)


Snart är det dags för nyårfirande. Senad och Ina kommer över med alla vovvar och firar med oss :)


Nej nu är det dags för lite kaffe och sen drar vi igång dagen :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards