Alla inlägg den 5 januari 2014

Av Maria - 5 januari 2014 19:36

Jag har så mycket som jag vill säga.... Så mycket jag vill säga.... Jag är både irriterad, glad, orolig, förbannad och lättad. Nej inte av samma anledning.... Absolut inte...


En del behöver jag inte säga och en del vill jag inte säga och några saker måste ut... Men allt handlar nog om rätt tidpunkt....


Och visst är det så att allt kanske inte behövs sägas? Ibland kan tystnaden vara mer talande.


 

En del av den mysiga omgivningen när vi går lilla rundan på 3,8 km :)

 

Mina bästisar i skogen :)  

Den här bilden är från den 8:e december. Och det är så här jag vill att det ska vara när det är vinter...

Nu när jag kollar ut så spöregnar det och är typ 2+grader   

Jag avskyr det... Men som sagt det är ju inget att göra något åt... Eller rättare sagt det går inte att göra något åt det....... Men jag såg att det ska bli ganska kallt nästa vecka och komma lite snö    Fast jag vet inte vad jag tycker om det, det ska ju vara snö på jul ju.... Men skit samma, det kan få komma lite snö och i alla fall vara minus ett tag. Det är ju så mycket enklare med hundarna och hästarna då. Allt blir finare renare och man slipper blötan.


 

Grim älskar när det är snö och kallt ute. Han verkligen hatar regn! Precis som matte :)

 

Det här gillar vi också :) Kickbike är helkul. Grim har en otrolig vinnarskalle. Han skulle ha varit en travhäst, då hade han tjänat miljoner :)

 
Petter och Hedda gillar också när det är kallt och fruset. Då kan man springa fritt :) Men numera går vi inte ner till älven när de är med :)


 

Allt blir ju så mycket vackrare när det är lite frost :) Det här är från förra årets näst sista dag....


Men nu är det ju ett nytt år... Och jag har verkligen fått en ny syn på livet. Vad som är viktigt och inte... Vad man behöver lägga energi på och inte.... Och hur mycket man ska låta människor komma in i mitt liv..... Eller lyckas beröra... Det bestämmer jag själv numera....


Denna helg som gick hade vi planerat in en dag på My Dog nere i Göteborg. Vi valde att bara åka med en hund och det blev Lille Grim som fick äran att representera Gjutarbo. Det gjorde han med bra. 2a bästa hane är skitbra.

Det regnar ju inte direkt exc och ck på jakthundarna   Och förstå mig rätt, jag tycker att det är bra. De har ju en funktion att fylla :) Hundarna alltså.


Vi, jag, Joel och sambon mötte upp Senad och Ina som också skulle ner och ställa. Lilla Lyxa blev bästa Tikvalp och senare bim-valp. Grattis Senad till ett fint arbete på korthårig vorsteh. Vi är mer än nöjda med Grim.


Vi väntar svart/silver valpar här i slutet på januari. Det är snart ett år sen vi hade valpar sist. Så nu längtar jag tills man får snosa på små bebbar igen.


Nej, nu är det dags att sova.... Ha det gott!





Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards