Alla inlägg den 19 januari 2014

Av Maria - 19 januari 2014 08:24

Vi är olika.... Det bara är så.... Män och kvinnor alltså! Pojkar och flickor.... När man får en bebis så är det en pojke eller en flicka..... Sen ska då några börja att sudda ut deras olikheter.... Om det vore så så hade vi fött en "hen" redan... Att barnen blir det dom blir handlar om uppfostran... Låt inte pojkarna redan på dagis dra flickorna i flätorna och förklara det med att han visar att han tycker om dig... Förklara inte för flickorna redan då att det är ok med att pojkarna bråkar eller tjafsar för att de gillar flickan.... Gör det inte normalt med våld eller att killarna får tillgång till tjejernas kroppar redan då... Fostra killarna att respektera tjejerna redan där... Fostra tjejerna redan där att inte peka ut nån annan flickas strumpbyxor...... bla bla bla... jag kan fortsätta i timmar.... Men vi måste fostra våra barn att respektera alla!

Hen är att sudda ut mänskligheten....

Och som en fb-vän skrev att hon inte heller var feminist utan för jämställdhet.....Ja, tack.....

Jag är för lika värde.... Svårare än så är det inte! Lika lön för lika arbete... Men Hen? Näää...

Män och kvinnor är olika...Kvinnans kropp är utformad så att vi kan få barn.... Inte mannens.... Mannen har andra fysiska fördelar än kvinnan.... Alla män trycker inte ner kvinnor.... Alla män vill inte ha kvinnan vid spisen..... Alla kvinnor vill inte jobba 100% alla kvinnor vill inte vara hemma hela föräldraledigheten.... Vi är olika.... först och främst är vi människor... Sen man eller kvinna..... Eller så vill man byta......Jag är kvinna och det trivs jag med...

Och vet ni.... Jag trivs jättemycket i min vän Senads och min sambo Görans sällskap.....Vet ni varför?

Jo, för i deras sällskap får man vara kvinna.... De öppnar dörrar.... De bär tunga kassar, de hjälper till om det behövs... Nu blir nog många sura.... Men det är så jag känner.....

Tyvärr så tror jag att i många fall (märk väl inte alla utan många) så tror jag att det är kvinnorna själva som sätter krokben för varandra.... Vi är ganska snabba att döma andra kvinnor....Vilken rumpa, vilka kläder, hur hon är, hon tar plats vem tror hon att hon är....... Eller att bli avundsjuka på andra kvinnor, för att de är framgångsrika, vackra eller smarta.....Att inte stötta varandra är nog kvinnans största fiende... Att sen beskylla alla män för allt ont blir ju bara patetiskt......


man_och_kvinna.jpg


Min man är helt underbar..... Han lyssnar och försöker hjälpa..... Just det att han lyssnar är fantastiskt.... Han stöttar.... Han tycker att jag är bra.... Han ser min potential..... Han är den som har hjälpt mig upp inte stjälpt....

Det handlar om människan inte man/kvinna....... Det finns både män och kvinnor i mitt liv som har gjort sitt för att få mig ur balans både medvetet och omedvetet.... Det finns både män och kvinnor som har fått mig att må bra :)


Idag var första dagen på väldigt länge som jag vaknade med mycket värk i kroppen...Jag blev uppriktigt förvånad... för det är nog tre veckor sen som jag hade så här ont...


Men det är bara att härda ut...


Vädret är underbart, jag skulle vilja ut och köra kickbike.....


Kycklingklubborna som jag gjorde igår blev jättegoda... Alla gillade dem... Så det blir att laga det flera gånger :)


Jag är med i en grupp som heter Mitt hönshus på fb. Vilka häftiga ideer folk har... Jättefina hönshus med smarta lösningar :) Så det blir lite ändringar i vårat hönshus till våren :) Just nu får vi 2 ägg om dagen på 5 höns det är rätt så bra i smällkalla vintern :)


Nej nu är det dags att sätta igång med dagens mat och ut med hundarna en sväng.......


Ha det gott alla!




Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards