Direktlänk till inlägg 26 januari 2014

Live your life be free.......

Av Maria - 26 januari 2014 17:14

....open up your mind and you will se......


Tänkvärd sångtext....Även om den handlar om förlorad kärlek så tycker jag att den är rätt så ok i övriga livet också...


Idag har jag jättemycket som jag vill blogga om.... Men vet inte om jag orkar reta upp mig.....


Dels så är jag trött på den där jälva vargen som ska springa omkring och förstöra.... Så nu fick jag några emot mig direkt..... Sen är jag irriterad på falskhet...... Nu fick jag nog inte så många emot mig....

En annan sak som irriterar mig är dubbelmoral.... Det får mig verkligen att gå i taket.... Nu har jag nog rätt många på min sida :)


Sen retar jag mig på hundkärringar som ska diskutera på fb i bloggar och forum mm...(ni som nu tar åt er har själva utsett er till hundkärringar!).. De sätter gärna regler för andra och gnäller på andra uppfödare... Kan dom inte bara fatta att ingen uppfödare vill föda upp sjuka djur... Vi har bara olika sätt att nå målet....

Och sen det här om ögonfel hos dvärgarna och att dvärgschnauzerringen inte gör det som ska får mig att vilja kräkas...Hur än styrelsen gör så kan de aldrig göra alla nöjda...  Jag har under mina år i styrelsen sett att en del har en hjärtefråga som de brinner för men när det drabbar dem själva så är det inte alls viktigt.

Det som några glömmer är , urinsten, epilepsi, magåkommor, hudproblem och kloproblem mm. Men de väljer ögonsjukdomar för det är mätbart. Det är de sjukdomarna som det finns register på... Det är på det sättet de kan hoppa på andra uppfödare på.... Och en del slutar aldrig att bråka...

Att klaga på valphänvisningen.... Ja.... vad ska man säga.... Det har folk gjort i femtio år.... Alla kan inte bli nöjda där heller.... Jag förutsätter att en framröstad styrelse gör sitt bästa....


Om jag fick välja så skulle kraven på utställning vara hårdare.... Men inget jag bråkar över... Jag tycker att det ska vara exc. för att få valphänvisning... För jag tycker att det är relativt enkelt att på några utställningar få ett exc på dvärgarna... Och får man inte det så kanske man ska stå sitt kast att ta valpar utan valphänvisning ;) Jag tycker faktiskt att det är väldigt viktigt med exteriören, det handlar ju om funktion osv och att hunden ska må bra.... Och vi har i dvärgarna en relativt frisk ras....


Nej nog om gnället nu... Nu ska det bli lite bilderbombning :)


 

Våra stora fågelmatare :)

 

En nötväcka som gästar vårt rika utbud :)

 

Vackra Gjutarbo min oas här i världen...

 

Så här ser det ut när man kommer på vägen upp till oss :)


Bebbarna är födda och allt är bra.... 4 hanar och en tik :)


Nä, ha det gott alla :)


 
 
Ingen bild

Inger i backen

26 januari 2014 21:40

Hej Maria! Du måste bo i paradiset! Jag blir så glad att du är så snäll mot våra småfåglar. Jag matar mina så fort det är slut i fågelmataren. Här kommer det 3 rådjur varje dag och äter det som ligger under. Underbart att få bo på landet och uppleva djurlivet, vissa kan man ju vara utan.
Är du valpledig nu när du har så många babisar? Gulligt men mycket jobb gissar jag.
Kram Inger

Maria

27 januari 2014 03:44

Jag tycker verkligen om att sitta och titta på fåglarna runt fågelborden! Och att pricka av vilka sorter det kan vara på besök.
Vi har ute så många rådjur hos oss som det ar förra året, tyvärr.
Kram
Maria

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards