Alla inlägg under maj 2014

Av Maria - 23 maj 2014 09:42

Ja som igår... Det var jättevarmt och vi var på stan och skulle prova skor.... Hur tror ni att det gick? Fuktiga och svullna fötter i nya skor?
Nja... Det var ingen hit direkt... Jag som har antingen 38 eller 39 på skor hade nog behövt en 45:a igår...


Jag funderar på om man ska ha vägglampa istället för att ha en lampa ståendes på sängbordet.  Har ni några tips på vart man hittar fina lampor så får ni gärna komma med dem :)


Snart så kommer det en kille hit för att hjälpa oss med alla stora sten på baksidan... Det ska bli härligt att få ha en öppen yta på baksidan istället för stora stenhögar:) Före och efterbilder kommer självklart :)


Och där på baksidan skulle jag vilja ha äppelträd och lite andra fruktträd.

Jag hittade en bild på ett vackert växthus, vad tror ni om att ha ett sånt i tädgården?







Nej nu får jag finfrämmat :) Jozzan och Oliver dyker upp på en kaffe och pannkakadate :)


Ha det gott och njut av varenda minut!

Av Maria - 22 maj 2014 20:52

Dagen har varit helt i mitt tycke!

Lunch tillsammans med Jozzan, Oliver och Jimmie. Sen åkte jag och Joel och fikade hos Jocke!


Sen var ju Jozzan och jag tvungen att kolla nya skor inför helgens bravader...


Morgonen ägnade jag till att tvätta och hänga ut på torkvindan... Det är så fantastiskt när tvätten har fått torka ute i sommarvinden....


Resor är just nu det heta ämnet här i Gjutarbo.... I år blir det faktiskt Kroatien igen... Vi blev verkligen förälskade i det vackra landet....


Under våren är det så vackra solnedgångar.... Jag är helt frälst....


       

 

Det är så härligt att se Grim tillsammans med dvärgarna... Här är det jagalek med bebbarna.... Hönsen har fullt upp med att käka och bryr sig inte nämnvärt ;)


I helgen är det käk med sambon, Hasse, Vicky, Jozzan och Kalle.... Och Rölle hänger också med!


Förra helgen var det dags för Grim att gå viltspår :)

Jag och Grim, Senad och Lyxa, Maria och Sansa.

Grattis till oss som var så duktiga och våra fantastiskt duktiga hundar!

Bra jobbat Kennel Axe Lakes!


Ha det fint alla fina!



Av Maria - 20 maj 2014 19:41

Vi är så gott som färdiga.... Bara en sak kvar.... Bänk att ha tv:n på...


 

Såhär såg den fantastiska blåa färgen ut som vi hade här förut. Och endast rullgardin..

 

Den underbara jyskgarderoben har gjort sitt...... Fast jag skulle vilja byta ut garderob till det som stod här förut. Nämligen en gjutgärnskamin... Det ni.. Tänk att få elda i den kalla vinterkvällar :) Och vi letar efter en ny lampa till sovrummet.....

 

Sen ska även tvbänken bytas ut.....

 

Efter första strykningen........   

 

Efter andra strykningen.....  

 

På nästa sida bytte vi taktik.... Vi tog en panelgrundfärg och behövde då endast 3 strykningar.... Mot 4 på första väggen.

 

Vi är så nöjda. Det blev verkligen så fint. Jag hade fixat både ny matta och gardin innan så att det bara var att lägga på och hänga upp dem :)

 

Nya garderoben passar perfekt... Bara millemieter tillgodo... Nya sängborden.. Det blev Hemnes från Ikea och jag är mer än nöjd med dem. De passar verkligen in med resten.

 

De fina ljuslyktorna som jag fick av Jocke och Cissi i födelsedagspresent   

 

Och Grim provligger mattan.....


   

Folke bekantar sig med hönsflocken   


Det gäller att vara beredd på reträtt :)


 

Men Herman är en snäll kille.... I allafall mot hundarna....

 

Det är värre för Fiddel.......

 

Grim njuter av det vackra vädret :)  

Vi var ute och åkte lite en kväll och träffade på denna dam :)


Idag har Roffe varit på besök för att bli tillsnyggad inför premiären nästa vecka :) Och matte hade trimmat så fint :) Bra jobbat Lena!


Nä nu ska jag ut och åka lite :)


Ha det gott!!












































































     
 

Av Maria - 14 maj 2014 14:05

Vi håller på och renoverar vårat sovrum. Eller faktiskt så målar vi bara om... Vi har haft en blå färg som inte var sådär jättevacker... Men den fungerade ju som väggfärg ett tag i alla fall...... Nu blir det vitt :) Vi har ju ganska grov panel på väggen så det kommer att bli skitsnyggt :)


Självklart har jag tagit massor av "före-bilder" och "undertiden-bilder" och sen blir det "färdigt-bilder"

Jag har beställt en ny matta och nya sängkläder så det kommer att bli så fint :)


Jag återkommer med bilder när vi är klara med allt!


Ha en fortsatt fin dag :)



Av Maria - 13 maj 2014 21:04

Tänk att jag skulle känna mig stolt över vem jag är..... Hade ni frågat för fem år sen så hade jag verkligen inte sagt det.... Nere i skorna... och i dåligt skick i övrigt också....

Rak i ryggen som en fura:) som Lasse Berghagen sjunger.... Ja det är ju så jag känner mig... Inte bokstavligt men i övrigt....  Det är skönt att kunna sträcka på sig och klappa sig på axeln och veta att man har rent mjöl i påsen :)

Jag tror på Karma.....


Gjutarbo är min lilla oas i världen.... Här hämtar man kraft och styrka... Och planerar för framtiden :) Jag ska snart berätta om mitt framtida projekt...


Ytterligare en förmiddag tillsammans med Jozzan och hundarna.. En liiiiten promenad i skogen med två goldentjejer som Grim gjorde sitt bästa för att imponera på.... Det är så härligt att man kan ha hundarna lösa och att de är lydiga :) De trivs nog med oss... Jag tycker faktiskt synd om alla vovvar som aldrig får springa fritt och busa med andra hundar eller vara lösa överhuvudtaget. Eller alla dessa hundar som folk sätter på de mest bessynnerliga redskap för att de ska kunna gå i koppel osv... Eller när man försöker att tvinga fram snabba resultat... Folk "lägger ner" sina hundar utan att förstå vilket övergrepp de faktiskt utsätter hunden för.....

Haha, det är så sant :)


Den vackraste blomman av alla och vi har massor av dem här i vackra Gjutarbo   




Olsson & Hallgren Rör AB

 

"När kvalitet är viktigt för dig om kund"


Det är den firman du ska vända dig till när du behöver hjälp med

installation eller service av din värmepump.

Göran och Hasse har mångårig erfarenthet och bred kunskap

när det gäller nybyggnation och reparation inom VVS


De lovar aldrig mer än de kan hålla!


Killarna som ingår i ovan nämda firma är verkligen de bästa.... De är duktiga och som kund kan du vara trygg med att du får bästa service.



Nä, fridens liljor på er alla!







Av Maria - 12 maj 2014 10:43

När jag var yngre lästre jag otroligt mycket böcker... Nu lyssnar jag på otroligt mycket böcker...


Men efter Jakten på kapten klänning så behövde man återhämta sig lite.... Men nu är jag igång med en ny bok...

Dag Öhrlunds Besökaren.... Helt ok bok. jag har kommit halvvägs så jag återkommer senare vad jag tyckte :)


Livet går vidare och man ska verkligen ta vara på varje dag....  Le var glad och njut..... Ja, det fungerar ju nu igen när man omger sig med bra människor :) (Äsch man orkar inte le jämt... Men man kan le i själen... Det är nog så viktigt...)
 Inga aviga... Eller sådana som klagar bakom ryggen.... Falskt! Ja, men det handlar om uppfostran ;)


Äsch skit i dem.... Dom är ingen i framtiden...... Men jag har tänkt på en sak, de som gapar om bitterhet och säger att andra är det är ofta de som är mest bittra.... Jag har sett flera fall... Jag kan också vara bitter ibland..Man funderar på varför och varför inte.... Men sträck på dig Maria! Skönt att kunna "fejsa" folk och inte behöva gömma sig bakom andra.... Jag har ju lärt mig och har kunnat vända de negativa trenderna.


Nu ser jag fram emot att gå ut och käka med Hasse, Vicky, Kalle, Jossan och min fina sambo nästa vecka!


Och i veckan blir det promenader med Jozzan.... Vi får passa på innan vi börjar jobba igen ;)

Njut av livet.... Det gör jag..... (nästan hela tiden.... )


Hej hopp!



Av Maria - 9 maj 2014 19:26

Det har det faktiskt varit... Jag tycker om att umgås med mina barn och med mina vänner... Onsdag och torsdag har Jozzan och jag fikat och bara varit... Vår vänskap har inte varit så lång men den kändes så rätt direkt.....

Hennes sambo Kalle är också en av mina nyare vänner :) Kalle är också den Kalle som har byggt det mesta här hemma hos oss   
  Sen träffar man ju andra människor som ljuger och försöker att vinna människor till deras sida med hjälp av lögner....och sådana kan man bara förakta. Alltså det X säger om Y säger mer om X än om Y... Tänk på det nästa gång du ska ljuga om mig eller någon av mina vänner.... För en del är det ju så viktigt med fasad..... Pengar och att hjulet snurrar så fort så att ingen märker att man igentligen inte har några pengar....... För det kan man väl inte ha om man låter andra att betala för sig eller sitt företag? Girighet är ju en av de sju dödssynderna......


Idag har jag umgåtts med min närmaste soulmate..... Senad.... Vi är så lika.... Vi har så kul, vi känner varandras gränser, vi känner när vi ska ta "one step back" Du betyder så mycket för mig min fina vän.....

Och sen en lunch med Senad och sonen Jimmie= superglad Maria...........

Och senare en liten snabbdate med äldsta sonen Joakim    Tack för hjälpen :)


Nu har vi städat, tvättat sängkläder och hundfiltar, det känns bara så bra....


Jag är faktiskt lite avis på dem som ska på utställning i Lidköping nu i helgen...... Jag vill också iväg ju....

Uppehållet lider mot sitt slut :)))))))))))))))))))))))


Som sagt, det känns bra när de bra dagarna blir flera.... Visst rasar jag ibland men nu har jag ett så fantastiskt skyddsnät och fina vänner och självklart en underbar sambo... Och mina supergoa barn.... Kan jag ha det bättre?


Ha det gott!





Av Maria - 6 maj 2014 11:07

Nä, jag kommer inte att rösta på miljöpartiet.... Det vet jag med bestämdhet. Jag tycker nämligen inte att man kan skatta bort miljöproblemen....Då var det ett alternativ mindre.....

Eller det var faktiskt inte ett alternativ över huvudtaget för mig....
Gudrun Schyman är inte heller ett alternativ...
Men hon kommer nog kanske att få 4 %...


Igår lade sambon ett spår åt Grim... 24 timmar senare så får vi se om han kommer att klura ut den uppgiften.


Någon dag ska jag ta mig i kragen och ta bilder på Petter, Ebbot och Folke....


Nu är jag tillbaka.... Tog en kort joggingtur ner till postlådan :) men jag blev av med 51 kalorier :)


Nu lite nytta :)


Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards