Alla inlägg under maj 2014

Av Maria - 2 maj 2014 13:08

Ytterligare en gång så har några människor passerat i mitt liv.... Inte så stor skada men desto vidrigare.... Lögnare och falskspelare.... Man väljer att se det man vill se.... Martyrer och giriga...

Vissa tycker nog att det är bekvämast om alla tycker synd om en ;)


Som man behandlar andra... Det är väl så man vill bli behandlad själv.... Stackars dessa krakar! Det var ju just det.... Som jag behandlar andra, vill jag att nån behandlar mina barn på det sättet?



Nä..... Nu ska jag göra lite nytta...

Av Maria - 2 maj 2014 11:53

Tro inte att jag inte har haft något att säga, bara för att jag inte har bloggat så mycket på över en månad.... Det har jag.... Men det kanske inte alltid har varit så snälla saker som jag har haft att säga.... Och då kan man ju vara tyst... Eller inte.....


Det är många frågor i mitt huvud just nu..... Vill ni ta del av dem?


Varsågoda....


Får man inte säga elaka saker? Om det är sant det man säger? Eller? Rak och ärlig eller dum och plump? Skillnaden kan vara hårfin.....


Hönan eller ägget? Samhället eller individen? Ja vem kom först... Och vem är för vem......Fråga inte vad ditt land kan göra för dig utan vad du kan göra för ditt land... John F Kennedy.... Ja, det är väl tillsammans vi ska göra något... En kan inte göra allt men alla kan göra något... Helt rätt... Utifrån förmåga bygger vi samhället inte utifrån vilja eller lathet...


Det jag gör idag eller hur jag behandlar en människa.... Är det så jag vill att mina barn ska behandla andra eller bli behandlade....


Har man som enskild individ inget eget ansvar för sitt liv/leverne/utveckling?


Sluta med hen!!

En kvinna är den fullvuxna människan med biologiskt honkön till skillnad från en vuxen hane, som kallas man. En flicka är en ung hona av arten människa, till skillnad från en ung hane av samma art, som kallas pojke. (taget från Wikipedia)


Mina barn och andras ungjävlar...... Jo, jag älskar mina barn...... Men säger ifrån åt både mina och andras ungar när det behövs... Just nu skulle jag vilja hjälpa några andra föräldrar med deras uppfostran.. Jag anser att de har brustit ganska mycket i den biten......


Respekt för äldre/andra/yngre/alla andra.... Att det sitter ungar och gapar på lektionerna är helt åt hel-ete.... Men det handlar om respekt för andra och där har då deras föräldrar brustit i en del av uppfostran... Man gapar inte och skriker åt andra/inför andra.... Den här eleven förstör ju för andra.... Den här eleven blir inte kränkt för en tillsägelse... Den här eleven kränker de andra elevernas rätt till utbildning. Vi kan inte anpassa de som vill ha lektion efter de som förstör.

Ja, jag förstår att allt inte står rätt till om en elev bråkar på lektioner mm. Då tar vi tag i det problemet! Hur svårt kan det vara?


En 8:årig flicka har blivit mördad... Jag behöver ju inte ens räkna upp alla frågor jag har på den rubriken...

Men än en gång har en socialtjänst brustit i sina "rutiner". Har dom ens några?

Under påsken larmade polisen socialtjänsten om flickan...... Say no more......  Vart är rutinerna för barnens behov, trygghet, medmänsklighet, mat för dagen, kramar, kärlek?



Nä nu ska jag andas en stund och gå och göra lite nytta.... Ha det bra i solen!






Av Maria - 2 maj 2014 10:20

Verkligen, jag menar det.... Det är ni som driver Sverige framåt... Det är ni som håller landet flytande.... Men samtidigt så känns det som att ni gång på gång blir bestraffade....


Arbetsgivaravgiften ska höjas???? varför det? Det innebär inte att man som arbetsgivare hoppar högt och tänker att jag anställer genast två ungdomar.... Nej, det innebär att man struntar i det och jobbar 12-20 timmar till själv i veckan som egenföretagare....

Varför är det så fruktansvärt fult att tjäna pengar i det här landet? Varför sticker det i ögonen på människor när någon har lyckats och tjänar lite mer på sin verksamhet?


Är det inte bra om man anställer en ung tjej eller kille så att de kommer i jobb? Det känns som om man ska straffas bara för att man vill vara egen företagare.


Hur går höjda skatter på arbetskraft ihop med att få fler i arbete? Och arbetstidsförkortning utan sänkt lön? Eller vad är det jag inte förstår?


I övrigt önskar jag alla en vacker dag!

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards