Alla inlägg under juni 2014

Av Maria - 3 juni 2014 08:11

Ja, det kan man undra! För några veckor sen så var vi ute och käkade med Kalle och Jozzan, Hasse Och Vicky.  Det var trevligt och avslappnat som det ska vara i goda vänners sällskap 

Och under somaren så ska vi ha en grillkväll eller två :)


Igår var dottern och jag inne i Örebro för lite samkväm och införskaffande av födelsedagspresent och avslutningskläder. Trevlig ung dam att umgås med och bara vara vi  


Och det är skönt att hon har så mycket vettiga kompisar som hon umgås med. Det känns som om det är superviktigt i dessa tider. Samtidigt så är det ju så svårt.... Nu när det är som jobbigast, farligast och messt lockande så gäller det att ha en stabil förälder som finns där. Men samtidigt så ska ju tonåringen börja bryta sig loss och påbörja sin väg mot vuxenlivet...



Jag hade skrivit en blogg häromdagen, men den försvann.... Det sägs att man inte ska prata politik på fester osv...

Men antagligen så ska man inte prata politik alls.... Jag ser nu att andra bestämmer åt en vad man är och vad man står för.....


Om man sympatiserar med den och den så är man *rasist eller *främlingsfientlig. Om man sympatiserar med nästa kandidat så är man inte *sympatisk eller *medmänsklig....Eller så är man vänster/högerextremist.... Märkligt att andra ska sätta stämplar på andra hela tiden... De som borde försvara demokratin respekterar inte att andra tycker olika....... Jag gillar varken vänster eller högerextremister..... Jag är nog mer i mitten....


Jag tycker att det måste löna sig att arbeta.

Om man har eget företag så ska man inte straffas för det genom skatter.

Vi måste hjälpa de som bor i det här landet. Begår man brott så ska man ha straff.

Jag hatar (ja hatar är ett starkt ord) när män begår brott mot kvinnor bara för att de kan. Jag avskyr män som är så ynkliga att de slår eller psykiskt bryter ner "sin" kvinna.

Jag hatar när föräldrar begår brott mot sina barn..

Och JA! jag tror på hårda straff......

Jag vill inte betala mer i skatt för att vi ska försörja människor som i livet har gjort andra val.. Tex droger, brott.

Däremot så betalar jag gärna skatt för att våra barn ska gå i skolan, tandvård, sjukvård, och för att våra äldre ska få ha det bra.

Jag tycker att det är ok att jobba till man är 70 år om man kan och vill. Jag tycker även att det är ok att jobba till man är 60 år. Men om man väljer att gå i pension så har man gjort ett val... Man väljer att ha lite mindre i plånboken men vinner kanske andra fördelar. Varför i hela världen ska alla andra betala för det? Vi har ett fantastiskt skyddsnät i det här landet.

Jag hade också skrivit lite om dubbelmoralen i kyrkan.... Handen på bibeln och i guds namn...   


Det begås väldigt många brott och övergrepp i guds namn.... Och att vissa regler bara gäller andra... Öppenhet och respekt låter bra.... Men bara om ni tycker som mig?


Nä nu är det dags för lite annat :)


Jag hoppas att alla har en bra dag... ALLA: Höger/vänster Upp/ner alla ni som har åsikter och ni som inte har några!



Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards