Alla inlägg den 4 augusti 2014

Av Maria - 4 augusti 2014 09:17

Jag pratade med en annan förälder som sedan några år sen är skilld från sina barns andra förälder.. Och jag förundras över hur en del bär sig åt mot sina barn....Jag är verkligen stolt över mig själv som förälder! Jag finns där när barnen behöver mig.... Både själsligt och praktiskt.... Jag förvånas över föräldrar som är så egoistiska och bara ser till sig själva och sitt eget ego... Men man kanske ska sluta med att förvånas för har man varit ego de senaste 30 åren så fortsätter man nog...


Jag är av den åsikten att man får de barnen man förtjänar. Vill inte barnen umgås med en så har man nog förtjänat det. Och det handlar nog inte om pengar från barnens sida. Som vissa föräldrar enkeltspårigt verkar tro!


För många föräldrar bär sig åt som egoistiska småungar och sätter sitt eget jag långt före barnen. Hur kan man lura och bedra sina barn.... Hur kan man försöka att göra sig pengar på barnen? Bara en ynkrygg anser att en annan människa ska betala för ens barn...



Just nu är jag i ett mellanläge, jag väntar på besked och hoppas verkligen att allt ska falla på plats och bli som jag vill. Då är det lite av en dröm som går i uppfyllelse!


Sen kan jag berätta att nu bor alla tre hemmavarande barnen hos mig. Den näst äldsta sonen valde att också flytta til mig för 2 månader sen... Ingen kan vara gladare än jag. Att ha sina barn boende hos sig är underbart.


Idag är det varmt.... Nästan olidligt varmt..... Och nånstans i fjärran hör jag åskan mullra igen.... Det har varit mycket av det de senaste dagarna :)


Mitt hönseri har gått in på andra sommaren... Äntligen så lade sig en höna att ruva.... Jag lade dit 10 ägg... En dag senare så var det 9. Efter semestern så var det bara 3 ägg kvar.... Och nu är det bara 2 ägg kvar....Det visade sig att Fidel (den yngre tuppen) tyckte att han kunde gå in och försöka göra fler kycklingar med den hönan som låg där och har då trampat sönder äggen   Jä-la tuppjä-el..... Snart blir det en tuppgryta.....Så nu hoppas vi på de 2 äggen som är kvar... Det kanske blir 2 kycklingar i allafall... Om vi har tur.......

Så nu är det nedräkning bara en vecka kvar....


Nej... Dags att göra lite nytta!




Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards