Alla inlägg den 11 augusti 2014

Av Maria - 11 augusti 2014 19:03

Min älskade lilla röda Kristall finns inte mer..... Jag bestämde, efter att hon varit sjuk till och från i ett par år att nu var det dags..... Hon fick sitt första fångsymptom 2009 och sen efter det varit bra långa perioder men nu sista året blev det bara värre och värre.... Det var dags att ta mitt ägaransvar..... Kanske för längesen egentligen när jag tänker efter.... Men hon har gått på smärtstillande och jag har haft en superbra hovslagare...

Men så kom dagen... När jag förståg att nu går det inte längre.... Min ångest var större än någonsin... Jag skulle bestämma att någon skulle dö... Den fina lilla röda som jag har köpte till Joline när hon var 2 år.... Jollan och Kristall är lika gamla.....

Jag har aldrig varit med om en så härlig shettis... Alltid glad, ärlig och gjorde sitt bästa. Hon verkligen älskade att arbeta.... Kastade aldrig av..... Älskade att tävla med travarna och tinkern Moyna.... Hon gav aldrig upp..... Denna lilla envisa dam som inte tyckte att hagarna var till för henne.... Hon som har haft Utterbäck som sin egen hage...Kom man ut när hon gick på gräsmattan så vände hon och gick in...... På slutet behövde man bara säga åt henne att gå in igen! Då gjorde hon det... 

Det är den lilla diamanten som jag idag har sagt adjö till..... Sagt förlåt till för att jag inte kunde göra något.... Som jag har kysst på mulen för sista gången.... Som jag har gråtit i manen på idag.... Som jag har funderat på om det inte gick att fixa för sista gången.... Som jag har lett till sista vilan....... Den lilla fina individen som nu galopperar på de evigt gröna ängarna medan jag sitter här och gråter....

Älskade fina Kristall, jag saknar dig......


       


 

Tjejerna som har hängt ihop sen de var 2 år båda två   Idag tog resan slut........


Jag hoppas att alla som läser det här verkligen uppskattar sina djur och att ni gör det bästa av tiden som ni har tillsammans  



Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards