Direktlänk till inlägg 17 augusti 2014

Facebook; en värld utanför verkligheten...

Av Maria - 17 augusti 2014 15:54

När är det man trycker på gillaknappen? Är det när man verkligen gillar eller är det av slentrian? Eller när?

Är det när nån viktig person har lagt ut något? Alltså, när den där som jag har väldig respekt för lägger ut något, är det då jag automatiskt gillar dennes inlägg eller bild?

Jag har vänner på min facebooklista som aldrig eller nästan aldrig har gillat något jag gör över huvudtaget..  .. Det kvittar om jag vinner med hundarna eller är stolt över mina barn eller har lagt ut bilder på mina barn... Eller om jag bara har lagt en selfie :) Eller har förlovat mig.... Eller om dottern är duktig på en hopptävling... Eller om sonen är glad för att han har varit på Liseberg:)))

Sen finns det de som gillar allt jag gör ;( Jag gillar ju inte ens själv allt jag gör men det sväljs utan tvekan av vissa.... Jag menar inte att ni inte får det utan jag funderar på hur man gör urvalet....

Jag gillar när mina vänner är glada.... När de är stolta... När de har lyckats med något.... När de vågar sticka ut hakan och gillar sig själva... När de kanske till och med ger sig själva beröm för att de har vågat just den där grejen....

Jag gillar inte allt som mina vänner lägger ut..... Absolut inte.... Men då gillar jag inte det heller..... Men det verkar som om några tänker verkligen inte gilla något av det jag gör överhuvudtaget.....Men varför är ni vän med mig på fb då? Jag förstår inte riktigt..Om jag verkligen inte gör något som tilltalar er.... Eller är det för att vara politiskt korrekta? Eller kan ni irl inte riktigt stå för att ni tar bort mig på fb?

Några är inte så ofta på fb och då är det ju en annan sak men några är på fb varje dag och flera gånger dessutom.

Eller är det viktigt att gilla "rätt"? Men om jag verkligen gillar en bild så trycker jag gilla.... Har jag då verkligen inte en enda bild som just de här människorna gillar? Men jag kan se nästan samma utställningsresutltat hos andra och då gillar de   

Men jag ser ju att en del gillar "allt" som vissa gör.... Varför? Men jag behöver ju egentligen inte bry mig...


Vet ni..... Jag mår så mycket bättre än vad jag har gjort på säkert 15 år...... Mycket som är positivt i mitt liv. Nya händelser och nya vänner... Och vänner som jag umgicks med för längesen kommer tillbaka in i mitt liv :)

Jag har fått nog av yta och falska leenden :) Och jag gillar inte folk som är giriga och bittra.... Giriga är faktiskt värre än bittra..... Sluga människor som vill göra sig nån krona på andra och inte gör rätt för sig... Usch...

Jag har också bestämt mig för att nästa gång, någon säger något som helst ont om någon av mina vänner eller människor jag respekterar, så blir det STOPP!

Jag önskar att jag hade sagt ifrån sist jag hörde bla blablabla........ Jag vill inte höra dina åsikter om människor jag respekterar....

**************************************************
**************************************************
**


Imorgon är det en vecka sen lilla Kristall fick somna in.... Smärtan är mindre men sorgen är fortfarande lika stor....

Jag är fortfarande mycket tacksam till sambon som fanns där och veterinären/vännen Ina som också var där.  


 

                                               



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Av Maria - 22 november 2023 09:51

Men man brukar ju säga att har man inget snällt att säga så kan man vara tyst..   Och det har faktiskt stämt väldigt bra när det gäller mitt humör och åsikter just nu..   Funderade på just detta häromdagen. Jag läste att en av deltagarna i id...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards