Alla inlägg den 18 augusti 2014

Av Maria - 18 augusti 2014 14:27

Men det är ju så jäkla roligt...För första gången så åkte jag Kanonen :) Eftersom jag har en del rygg och nackproblem så har jag dragit mig för att åka den... Men nu var det dags... Jag har ju ont i allafall, då kan jag ju lika gärna åka den och ha roligt och sen få ont... Resultatet blir ju ändå ingen skillnad ;)

Men det blev det..... Jag har skitont i min vänstra axel   Där har jag inte riktigt haft ont förut så det har var nytt.... Men men jag överlever nog det med....

Jollan och Ida åkte Helix flera gånger... Jag backade i sista minuten... Joel däremot tvekade först på Kanonen för han gillade inte att åka uppochner...... Men när jag hade åkt Kanonen så gjorde han det också.... Sen hängde han på Jollan och Ida och åkte Helix!


Jusn nu sitter jag här och jämnför banker med varandra.... Det är inte lätt.... De har ju olika avgifter på olika saker... Typ det man förlorar på karusellerna ska in på gungorna ;)


Politikbloggen kommer när jag har andats.... Just nu tycker jag att så många är korkade (politiker i toppen) så jag vill nästan kräkas....

* Medicin tex.... Man behöver max betala 2200 kr/år. Detta är tex en sak som jag tycker att man kan göra om. Jag tycker faktiskt att det kan höjas lite... Inte mycket men lite och sen kan trappan ändras.


Det är fruktansvärt så mycket mediciner som slängs varje år... Om man får betala lite mer tar man inte ut mer än man behöver...


Sammanlagd
läkemedelskostnad

    Man betalar
som mest

5400

    

2200


3900

   90% rabatt

2050


2100

  75% rabatt

1600


1100

 50% rabatt

1100

 0 % rabatt 

    Man betalar fullt pris för sina läkemedel upp till 1 100 kronor. 
   
Därefter träder rabattsystemet in:

  • Mellan 1 101 kronor och 2 100 kronor betalar man 50 procent av läkemedelskostnaden.
  • Mellan 2 101 kronor och 3 900 kronor betalar man 25 procent av läkemedelskostnaden.
  • Mellan 3 901 kronor och 5 400 kronor betalar man 10 procent av läkemedelskostnaden.


Så det var en av mina åsikter...... Men absolut inte den viktigaste!


Jo, förresten jag tycker att de där som åker ner och krigar nu som i vanliga fall har en trygghet här i Sverige.... De kan stanna där nere... Vad är det de har flytt ifrån? Eller är det smidigt att välja när man vill vara trygg eller vara med att bråka... Oj där kom det en åsikt till.... Men den bjussar jag på...


Ha det gott :)


Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards