Alla inlägg den 22 april 2015

Av Maria - 22 april 2015 10:42

Politiker säger att man inte får ställa olika grupper i samhället mot varandra! Varför då?

Varför inte?


Man får ju säga att "de som har mycket pengar" inte behöver ha mer och ska dela med sig...... Man får ju säga att de som har mycket pengar ska beskattas mer... Man får alltid hoppa på de som har mer pengar än en själv..

Och man får ju säga att de som har pengar ska inte ha mer utan det borde gå till skola, vård och invandring mm...

Men jag tycker att det är absurt att bankerna ska tjäna så in i hel-ete med pengar.... Det är rent av sjukt.....


När vi som bor i Sverige ifrågasätter invandring så är man rasist!? Jag har inget emot att invandrare som verkligen behöver det, kommer hit. Däremot så kan jag ju säga att jag tycker att regeringarna, både allians och rödgrön röra, har misslyckats totalt med integration.... Lösningen på det problemet är ju inte att ta hit ännu fler och sen sätta dem i samma område som alla andra flyktingar... Är det andra flyktingar och invandrare de ska integreras med?

Och varför får man inte säga åt invandrare att de ska vara nöjda? Förhoppningsvis så får de tak över huvudet och slipper att gå och lägga sig på kvällen och vara oroliga för att nån ska bomba deras hus? Förhoppningsvis så slipper de vara oroliga för att deras barn ska träffas av granatsplitter eller hamna i traumatiska lägen.

Jag säger ju åt mina ungar att de ska vara tacksamma och nöjda med det de har. Att de ska vara nöjda över att kunna äta sig mätta. Men säger jag att en invandrare ska vara nöjd över att komma hit så är jag rasist och saknar empati.... Suck..... Tror ni, ni som drar upp rasist och empatikortet så fort invandring kommer på tal, att ni löser problemen med just invandring och de problem som uppstår? Själv så står jag någonstans mittemellan... Fröken medelmåttan i mellanmjölkens land. För övrigt så är rasistkortet så utslitet så att jag märker att människor struntar i om de blir kallade rasister... Och det är ju illa... Lite som vargen kommer men ingen varg kom.....


Men jag blir arg när jag sitter i min hörnsoffa på fredagskvällen och hör på nyheterna att X antal kvinnor söker sig till kvinnojourer akut varje dag.... Med eller utan barn..... Och de får inte plats! Vad i helvete på ren svenska...... Alltså det finns inte pengar eller plats för dessa kvinnor som till slut har tagit mod till sig och flyr....

Nu går min hjärna på högvarv..... DET FINNS INTE PLATS??? Men hur kan då alla som kommer ifrån andra länder få plats? Och tänk efter innan ni svarar! Varför finns det inte hjälp och empati för de som redan finns i vårt land?

Dessa kvinnor lever ju under ett ständigt hot! Är deras hotfulla vardag mindre värd än flyktingarna som kommer hit? Dessa kvinnor riskerar ju också sitt liv....


Tack Carin Götblad som bekräftar det som jag skrev för inte så längesen.... Jag nämnde visst Löfven och att han var och träffade anhöriga till offren som blev skjutna i gängbråk nere i Göteborg....... Men så fick jag inte tycka... Men det gör jag ändå....


(taget ur aftonbladet)

”Blir ibland bara en notis”

Hon tycker att uppståndelsen blir stor i medierna och bland ­politiker när män i kriminella gäng skjuter ihjäl varandra.

Men när en ­kvinna mördas av sin man eller exman sker även det under mycket våldsamma omständigheter.

– Ibland på öppen gata och ­inför barnen med en kniv. Hon bränns ihjäl i ett hus, skjuts i huvudet ­eller huggs sönder och samman i trapphuset. Men rapporteringen blir inte sällan bara en artikel eller notis. Trots att lika många ­eller fler kvinnor mördas av sina män/­exmän än i gängmord, skriver ­Carin Götblad i ett mejl till Aftonbladet.

– Det borde naturligtvis vara så att även dessa mord fick mycket uppmärksamhet. Kvinnor förlorar sina liv, helt maktlösa och oskyldiga barn förlorar sin mamma, ibland inför barnens ögon, fortsätter hon.


Sveriges regering/folket är som en taskig parrelation..... Sverige/partner 1 bryr sig inte om den som finns där utan engagerar sig mer i andra och annat.... Alltså det är som när en partner i relationen som tar den andra för givet alltså Sverige kontra folket..... Sen vill den ena parten skiljas för att den har blivit tagen för given... Det Sverige/partner 1 gör då är att låtsas som om inget problem fanns.......(alltså om man blundar tillräckligt hårt så är problemet borta!) Eller inte...

Alltså folket/partner2 blir frustrerade och går sin egen väg.....

Alltså Sveriges regering/part 1 blir arga för att folket/part 2 röstar på SD/skiljer sig.


Och Sveriges regering fortsätter att låtsas som om problemet (SD) inte finns och går vidare.... Problemen har ju en tendens till att växa sig större när man låtsas som om de inte finns och det kommer också SD att göra.


Sen en fråga.... Varför är det så fult att tjäna pengar...? Varför är det fult att ha lite mer än andra... Varför är det fult att inte vilja dela med sig av de slantarna som man tjänar själv....

Alla ni som tycker att man kan höja skatten osv.... Varför kan ni inte begära att få betala mer skatt? Eller varför startar ni inte egna insamlingar eller låter tex, tiggarna bo i era friggebodar mm... Eller varför säljer ni inte allt och åker ner till dessa fattiga länder och bygger upp deras samhälle....

Nej jag ger inte tiggarna pengar... Jo en gammal dam fick kanske 12-13 spänn en gång..... Men jag kände mig inte gladare över att ha skänkt dem..För jag vet inte om det stjälpte mer än det hjälpte. Och jag vet faktiskt inte om hon blev glad heller.... Och jag tror inte att man räddar nån ut ur fattigdom genom att ge pengar till tiggare. Men däremot så känner jag med de som sitter och tigger. Jag tittar inte bort och låtsas som om de inte finns...Men jag anser också att något måste göras för att hjälpa dessa människor som sitter där mellan 8.30-19.30 DET är förnedrande..... Men om jag skänker mer pengar så slutar de ju inte att sitta där och tar pengarna och åker hem till sina familjer.... Utan så länge de får pengar så stannar de för att få mer pengar och då har vi människor som sitter där i 10-11 timmar i regn, blåst, hagel och snö.... Det är inte humant...


Oj, jag skulle ju bara redigera lite om det jag skrev igår...Men jag lade till lite också...


Tänk på att Sverige är en diktatur......... Nej just ja demokrati så jag får ju tycka och tänka så här...... Men jag kanske blir av med en och annan vän på fb eller i verkligheten.... Och då är det ju illa.....


Men men...Den som lever får se :)


Ha det gott!




Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards