Direktlänk till inlägg 31 juli 2015

Ärligt, jag känner mig förvirrad....

Av Maria - 31 juli 2015 09:42

Och det gäller invandrare, tiggare och brottslingar i det här landet.


Alla säger olika, många är uppgivna.


Jag vill veta sanningen! Inget annat än sanningen.


1. Jag tycker självklart att vi ska hjälpa flyktingar, dem som behöver det!


2. Jag vill inte att det ska sitta folk och tigga utanför affärerna.


3. Jag vill ha fakta och utifrån fakta bilda MIN EGEN uppfattning. Alltså min, inte din eller någon annans....


Här är lite som jag har fått veta sista veckorna. Och jag undrar ju vad är sant och vad är falskt?


Vi tjänar på invandringen/flyktingar. Invandring/flyktingar dränerar den svenska statskassan.

Nyanlända får fria busskort neråt i landet? Varför i sådana fall? Bensinskatten ska höjas för oss bilägare?

Nyanlända får ekonomisk hjälp till körkort? Är det så?

Pensionen höjs för fattigpensionärer men samtidigt så höjer kommunen kostnaderna för dessa?

Fattigpensionärer kompenseras genom bostadsbidrag? Men om man bor ihop med någon annan så får man inget bostadsbidrag.. Vänta nu det här måste väl vara en kvinnofälla om något. Vi är överens om att de flesta fattigpensionärer är kvinnor. Vi tycker alltså att de inte ska få klara sig på egna pengar utan om de bor ihop med en man så får han ge henne lite slantar. Ja, kostnaden är mindre men 6500 är inte mycket att klara sig på. Varför ska vi begränsa kvinnans frihet genom bidrag? Varför inte bara sänka hennes skatt? Varför inte bara sänka skatten för pensionärer? De som har en pension upp till 200 000 betalar 15% i skatt? Istället för att hålla på med en massa bidrag? Det kostar ju pengar att administrera detta. Hur svårt kan det vara


Jag vill inte bli kallad rasist så fort man ifrågasätter något när det gäller folk som är födda i andra länder. Förstår inte ni som drar upp rasistkortet att det har spelat ut sin rätt.... Ungefär som pojken som skriker vargen kommer...


Men hur kan man låta bli att ifrågasätta?


Ett ensamkommande flyktingbarn får kosta fritt x antal pengar medan gammelmormor har ett bestämt antal kronor och där får man inte gå över 1 enda krona. Dom har omsorg dygnet runt.


Varför får flyktingar och ensamkommande flyktingbarn kosta hur mycket som helst??


Varför får inte gammelmormor kosta? Varför finns det pengar och resurser när man ska anställa personal till invandring och ensamkommande flyktingbarn.


Jag har vänner som jobbar inom vården med äldre. På deras avdelning så har de minskat med 2,5 tjänst på tre år. Nu ska nattjänsten ha koll ensam på två avdelningar.

Vad hände? Har undersköterskorna utvecklat fler armar? En hjärna till? Det man gör för dessa kvinnor (ja det är ju mest kvinnor som jobbar som undersköterskor) är att man utnyttjar deras känslor, man puschar deras gränser. Och sen så betalar vi sjukskrivning i slutändan... Vad är det som är så svårt att förstå?


Om jag skulle driva mitt företag så som kommuner och regering gör så skulle jag kursa... Eller åtminstone inte få några nya kunder eller tillbaka dem jag från början hade.


Varför lägger man inte pengar på barnen? Så slipper man större kostnader för att laga trasiga ungdommar sen. Då blir ju kostnaden också mycket större :( Både ekonomiskt och känslomässigt)


Varför inte underlätta för företag att anställa så att vi blir fler i arbete och betalar skatt?


Varför vårdar vi gärningsmän/kvinnor i det här landet men låter offren klara sig själva? De får vårda och anpassa sig på egen hand.


Varför släpper vi ut en sån som Hagamannen? Hans offer befinner sig i ett mentalt fängelse hela livet.


Varför får man längre fängelsestraff om man skjuter en varg eller begår ekonomiska brott än om man förstör en annan människas liv eller till och med avslutar det.


Hur kan man slå och utnyttja ett barn och sen få samhällstjänst?


Varför ska vi skattebetalare betala brottslingarnas skadestånd till offren?


Varför betalar vi ett körkort till Hagamannen? Vill han vidga sitt arbetsområde?


Vem kommer att anställa honom?


Varför ska han få rätt att bo i sin gamla stad? Var är offrens rätt till att slippa möta sin gärningsman i matbutiken?


Hur gör vi i framtiden? Jag vill inte att SD ska få makten. Men bör inte de andra partierna sluta låtsas som om de inte finns? Sätt er  ner och fundera! Ställ frågan; Varför har de blivit så stora?


23,33%
 
6,11%
 
5,42%
 
4,57%
 
31,01%
 
5,72%
 
6,89%
 
12,86%
 
3,12%
 
0,97%
 
 
MCFPKDSVMPSDFI

ÖVR



Alltså SD är det tredje största partiet i Sverige. Nästan dubbelt så stort som MP, V, C och FP. Nästan 3 ggr så stort som KD.


De andra partierna bör ställa sig frågan, varför, vad är det som gör att svensken går iväg och röstar på SD. Vad gör SD som inte vi gör? Vad har SD som inte vi har. Ta frågan ifrån SD låt dem inte äga deras väg andra största partiet.


Det jag tror är att de har tagit tag i en stor infekterad fråga. De lyssnar på människor och lyfter fram det.

MP lever ju så långt ifrån verkligheten som man kan komma. Trist men så är det. (jag tycker så)


Nedan en länk till en blogg som jag verkligen rekommenderar!


http://www.ohrlund.se/blogg/?p=2412


 
 
Cija

Cija

31 juli 2015 21:55

Samma frågor du ställer dig ställer många andra också till sig själva.
Själv funderar jag på hur detta land Sverige blivit så konstigt, värnar om gärningsmän men struntar i offren. Varför ska asylsökande få massa gratis bussbiljetter när de kan sitta en ensamstående förälder till några barn som inte har råd att ens ta sig någonstans under barnens sommarlov. De hade också behövt gratis bussbiljett.
Att göra skillnad på "vi och dem" bidrar enbart till att rasismen ökar! Och då kommer frågan....varför vill Sverige att det ska ske?? :O

http://cija.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards