Direktlänk till inlägg 20 december 2015

Steker köttbullar...

Av Maria - 20 december 2015 17:15

Mmmm.... Så är det... Göran rullar dem och jag steker.. Rättvis fördelning tycker jag. Jag har älg, nöt och lite blandfärs i. Mest för att de inte ska blir så torra. Älg som nog är det mest ekologiska kött man kan tänka sig. Och de har gått i skogen och ätit fridfullt under hela sitt liv. Ingen stress eller fastbundet i ett trångt bås.

Ikväll ska även revbensspjällen fixas :)


Idag tog sambon och jag en "vinterpromenad" 13 + den 20 dec känns inte riktigt som vinter.  Men jag älskar livet på landet och gillar ju att kunna ha lös hund. Det är liksom en av fördelarna att bo så här. Hela förmiddagen tillbringades ute med både dvärgarna och Grim. Sen blev det en träningspromenix med Grim. Tyvärr så springer det varg runt knutarna så det blev en kopplad promenad när vi gick i skogen..     Jag är uppriktigt trött på den här vargpolitken som vi har... Utrotningshotad... Ja, ellerhur.... Näst efter brunråttan så finns det varg i världen... Genetisk viktig, ellerhur..... Den förstör för bönder, hästägare, hundägare, jägare, folk på  landsbygden och barn. Hur genetisk viktig är den så att man kan förstöra för alla andra? Vi kanske ska återuppliva en mammut occkså för dem fanns ju verkligen innan oss.


Just nu är jag väldigt sugen på en svart/silvercomback... Jag har köpt in en ny tik och jag har två egna som jag vill ställa i sommar. Längtar verkligen till sommarens utställningar :)


Jag längtar tills jag får barnbarn    Alla som redan har det bland mina vänner berättar hur underbart det är. Och jag kan bara tänka hur mysigt det ska bli. Ens egna barn (det bästa man har) får egna barn....      


Jag sitter och funderar på vad min bok ska heta. Det är svårt... Men jag vet vad den första meningen ska vara...Och den kommer att handla om tablettmissbruk, lögner, barnuppfostran och psykisk sjukdom, avundsjuka och barndom.

Sen funderar jag på hur man kan slå sitt barn... Alltså på riktigt misshandla... Och hur man kan hitta på att människor har ringt om ens barn.... Hur i hela friden kan man ljuga på sitt barn? Hur kan man se till att syskonen behandlas olika?


Nä nu är det bäst att jag fortsätter att steka köttbullar, älsklingen har rullat klart alla :)


Ha det gott!


Kram







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards