Direktlänk till inlägg 9 mars 2016

Snö och mera snö...

Av Maria - 9 mars 2016 10:44

Jag vet verkligen inte om jag vill ha mer snö... Jag tycker att det kan räcka nu..När snön nästan har varit borta  och solen skiner så vill man ju inte få mer snö... Men det är väl kanske lite väl tidigt att önska barmark nu innan april.


Jag gillar att kuna blogga och sen lägga ut det senare att man kan bestämma vilken tid som det ska publiceras.


Följer ni farmen? Det gör jag, jag tycker att det är lagomt att följa en sån serie. Det är ingen utröstning eller mobbning utan det är en kamp om att få stanna kvar. Sen så tycker jag väl inte att det är rätt människor som är kvar. Min önskan är att Camilla eller Fredrik vinner.


Jag fyller snart år   och jag älskar själva kalaset :) Fika med släkt och vänner :) och att få öppna paket.. Det är så jäkla kul att öppna paket. För några år sen så var det nån bitter läsare som yttrade sig om att jag skrivit en önskelista till jul... Jaha? Tjut då ;)


Äsch, när jag nu har en man som verkligen vill ge mig något och ungarna också kommer med paket, kan jag bara inte få njuta då? Jag måste ju ha gjort något bra :)


När vi var i Stockholm för några veckor sen så var vi ute och shoppade lite i gamla stan och besökte NK. Det är helt otroligt att de har märkesbutiker där och det är trevligt att gå där och kika lite.

2 nätter på hotell och en spabehandling på söndagmorgon är helt ok.


Vi planerar lite svagt för nästa resa till Stockholm. Det är en väldigt vacker stad :)


Hönsen då? Jo 9 hönor och 2 tuppar just nu. Jag hoppas verkligen på flera kycklingar i år. Förra året blev det 3 tuppar av tre möjliga  . Det är ju så jäkla roligt med höns. Så till hösten hoppas jag att jag har 14-16 hönor och 2 max tre tuppar :) Det är ju tyvärr ett litet svinn på tuppar när man har räven runt knuten.


Det första jag gjorde imorse var att kolla aktiekurser. Vet ni hur roligt det är att aktiespara? Man blir nästan lite lätt manisk.


Nä nu är det inge mer på agendan ;)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards