Direktlänk till inlägg 15 mars 2016

Jag följer en blogg som en ung tjej skriver....

Av Maria - 15 mars 2016 09:40

Tjejen heter Molly och är på väg ut i livet :)

Hennes blogg är ganska lättsam men sen så kommer det djupare inlägg, som det här inlägget igår ang feminism.


Läs den gärna :)


http://nouw.com/mollyveronica/ar-dina-skamt-om-att-kvinnor-ska-sta-i-k-24021824


Mitt inlägg på fb häromdagen!


Vad är det för antidemokratiska metoder Marie Louise Forsberg Fransson pysslar med? Rädd för att patienter inte vågar söka? Eller att folk inte vill söka pga att anställda har protesterat? Nä, det kanske beror mer på att hon försöker att tysta ner motståndet! Hon måste få försvara sig mot påhopp? Nä, en synnerligen svag politiker!
Förklarar man sig försvarar man sig. Försvarar man sig försvagar man sig!

Och jag förstår inte varför det alltid är på bekostnad av Karlskoga Lasarett!
Vi har nog en av Sveriges bästa förlossningsavdelningar!
Sämsta hanteringen av ansvariga politiker!


Jag blir verkligen förbannad när man gör såhär. Vi har allts byggt om lasarettet och gjort en ny supermordern förlossning och BBavdelning. Och sen ska den stängas pga att Usö inte klarar av att täcka sitt semesterbehov? Hur kan det då bli Karlskogas problem? På Kga förlossning så samarbetar barnmorskorna och de andra på avdelningen. Men i Örebro verkar man vara så  "storstadsego" Bara de får som de vill så blir det bra. Då kan Karlskoga tjura hur mycket de vill.  Det är ju konstigt att Karlskogatjejerna så lätt kan åka åt Örebrohållet men de från Örebro kan inte åka hit?? Då kör vi över Karlskoga och tar den arbetskraften vi behöver? Fy fan vad bortskämda.

Sen den här Marie Louise? Alltså, att ifrågasätta barnmorskorna med var de var när det gällde psykvård. Vad är det för jä**a sätt?

Jag tycker nog att man inte ska säga till de som är anställda att de inte får kritisera beslut och åtgärder. Det luktar nästan lite Turkiet...Eller varför inte Nordkorea när jag ändå håller på ;)


Bör man inte fundera på varför de inte kan lösa sitt problem på Usö först? Varför har inte de tillgång till personal?

Jag har ju varit på Karlskoga BB och förlossning några gånger. Det är fantastiskt där! Jag förstår att det finns mammor från hela Sverige planerar sin förlossning här:) Personalen är underbara!
 Atmosfären är supermysig!



Jämställdhet?


Varför får kvinnor sämre vård än män?


Varför tjänar kvinnor sämre män?


Varför "hjälper" mannen till när han dammsuger, tvättar eller nått, i sitt eget hem?


Varför får en tjej dåligt rykte idag 2016 om hon "knu**ar runt men inte en kille?


När man diskuterar en jämställdhetsfråga så handlar det lätt om öppna dörrar och bära kassar själva. Men det handlar bara om sunt förnuft som man att bära kassar och öppna dörrar åt en kvinna. Det är ju så mycket mer komplicerat.... Eller måste det vara det?

Visst jag är nog gammaldags men jag vill att man ska vara man och kvinna vara kvinna. Inte könsneutral.

Varför tjänar den med snopp mer än den med vagina? När det är dyrare med det senare?

Varför är det kvinnan som ska skydda sig för graviditet? Äta p-piller och sätta in spiral osv.

När man delar hyra och hushållets kostnader så måste man ju dela procentuellt eftersom mannen tjänar mer. Men jag har många väninnor som betalar precis lika mycket som mannen i förhållandet. Trots att han tjänar ca 5-6000 mer än henne.



http://www.aftonbladet.se/nyheter/brottscentralen/article22444033.ab


Det var inte en gruppvåldtäkt när två män tillsammans våldtog en kvinna utanför Göteborg i mars förra året.

Det anser hovrätten som sänker straffet och skadeståndet. Motiveringen är att männen våldtog kvinnan i ”tur och ordning” vilket inte gör den till en gruppvåldtäkt.

– En jättedålig hovrättsdom, säger rättsexpert Sven-Erik Alhem till Brottscentralen.

 


Nämen vad bra för er grabbar som brukar att "våldta" tjejer, kvinnor och flickor på fritiden. Att om ni visslar och tittar åt andra hållet och snällt väntar på er tur så är det inte gruppvåldtäkt.
Upprätta gärna ett kösystem och ta det lugnt då går det bra! Snart finns det väl inget som heter våldtäkt heller.

Våldtäkt handlar inte om sex det handlar om makt och våld. Männens våld mot kvinnor. Någonting måste hända!

Dom här sk männen som ville försvara kvinnor i Stockholm och hade maskerat sig. Varför kan inte dessa duktiga gossar åka runt och kolla upp alla anmälningar som har gjorts tidigare om våld i hemmet.


Är det mer kränkande mot "svenska män" att "nyanlända" våldtar svenska tjejer än att grannen med namnet Svensson misshandlar frugan på helgen? (obs Stark ironi)  Jag gillar varken det ena eller det andra!


Jag vill inte att nyanlända eller inhemska ska begå brott.


Nej, nu har jag annat för mig!


Ha det gott!



 













 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards