Alla inlägg den 11 augusti 2016

Av Maria - 11 augusti 2016 10:28

Jag har har haft lite problem med magen ett tag..Mer eller mindre sen okt-november förra året.

Men sen i april så har magen varit i uppror. Till slut så var det väl dags att ta sig iväg till läkaren..


IBS..... ? Va? Eller Va? Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte hade varit orolig. Men alla prover var bra och det tydde tydligen på IBS. Så nu gäller det att leta fram vad som fungerar bra att äta och inte.

Depression och stress kan förvärra besvären, jo, jag tackar. et blev ju väldigt bra. Jag oroar mig ju för allt och ibland så kommer ångesten över en... Fastän jag mår så ini helsike bättre än för 5-10 år sen. Tänk om jag hade fått det här på den tiden? Då hade jag nog sett det som en dödsdom. Nu är det lättare att hantera.


Jag är nöjd med mitt starkare jag. Det är rätt så skönt att inte riktigt bry sig så  mycket längre. Vad kan jag göra liksom om människor är bittra i mitt kölvatten så är ju inte det mitt problem. Gör vad ni vill med er tid här på jorden.


Nä nu ska jag fixa lite statistik. Inga trim inbokade på jobbet utan det är bara ommöblering och lite tillsnyggning som gäller. Och statistik förstås. Jag älskar statistik. Varje dag i butiken förs in i Numbers och jämförs vecka för vecka och månad för månad.


Ha det gott :)



Av Maria - 11 augusti 2016 09:13

För inte så längesen så fick jag en blåsa i munnen, den gick sönder varje gång jag borstade. Efter en vecka så blev det lite var i den, vilket var mindre trevligt.... Men jag tänkte att det går nog över... Efter några dagar så var min tandläkare inne och handlade hundmat :) Så jag passade på att fråga om blåsan..... Hon sa att ring så fort du kan... Så att du får en tid!

-Jaha?

-Har du inte ont?

-Nä?

-Feber eller?

-Nä

- Ring så att du får en tid innan jag går på semester...

Väntade några dagar till innan jag ringde... (Ni vet jag gillar verkligen inte att gå till tandläkaren) Så jag ringde och fick en tid omedelbums....

Och beskedet jag fick var: Död tand....Rotfyllning... Där nånstans slutade jag att lyssna.....

Så nu har vi påbörjat behandlingen en gång att ta bort skräpet.... Och så har jag varit där för att byta fyllningen... Det smakade allt annat än gott   Det trista är att allt jag äter smakar samma som den där fyllningen.... Det är nu jag funderar på varför det inte kan smaka Nutella eller nått annat gott.
 Eller bara lite skumpasmak ;)


Så nu är det bara en tid kvar och den är på 80 min.... Fattar ni? Jag ska alltså vara hos tandläkaren i 80 min i sträck...


Vi får väl se om jag överlever...


Ha det gott alla!

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards