Direktlänk till inlägg 7 november 2016

Hänt sen sist.....

Av Maria - 7 november 2016 12:22

Massor händer...Hela tiden... Jorden snurrar men ibland skulle jag vilja hejda den lite....


Förra veckan var jag iväg till min läkare som jag har haft sen 2005 och hon är bara helt underbar. Hon tyckte att jag hade gjort ett fantastiskt arbete med att starta eget och jobbat med det i 2 år. Och dessutom kunde leva på det. Hon sa öven att jag hade gjort en fantastisk resa från det första tillfället vi träffades och fram till idag.

Och jag är verkligen stolt över mig själv och min framgång. Jag kämpar och tycker att det är jävligt roligt.

Anledningen till att jag besökte henne var att jag hade haft värk i min axel i ca 1,5-2 månader. Jag hade lyckats att dra på mig en inflammation i axeln. Jäkla skit också... Antagligen har det med all pälsvård och trimning att göra.

Så det blev att kontakta sjukgymnast för att skjuta fram den ev.

sprutan rätt in i axeln som läkaren pratade om...  


Och vet ni vad jag lyckades med fredag morgon då? Jo, ryggskott..... Ni vet den där lilla rörelsen som man gör utan att tänka på, luta sig lite snett framåt... Den gjorde jag och sen rasade jag... Ner på alla fyra, krypa fram till toastolen för att ta mig upp... Ropade på Joel så att han fick komma och hjälpa mig upp..... Vilken tur jag hade att Joel hade höstlov eller "läslov" så att han kunde skjutsa mig till jobbet    Tack Joel!


Fredagkväll tillbringades i nobelhallen med världens bästa sambo. Hockey är numera fredagsmys :)

Men inte så mysigt för en rygg med ryggskott i...

Jag överlevde det med och igår var vi ute för att jaga fågel. Det funkar ju med ryggen så länge man rör på sig...


Tyvärr fick jag ju flytta på lite trim idag men räknar att kunna ta dem senare i veckan.


Nä nu är det dags att röra lite på sig!


Ha det gott!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Av Maria - 22 november 2023 09:51

Men man brukar ju säga att har man inget snällt att säga så kan man vara tyst..   Och det har faktiskt stämt väldigt bra när det gäller mitt humör och åsikter just nu..   Funderade på just detta häromdagen. Jag läste att en av deltagarna i id...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards