Direktlänk till inlägg 15 november 2016

Fy skäms Sverige

Av Maria - 15 november 2016 10:34

Alltså när det gäller ungdomar som mår så dåligt så att de väljer att avsluta sitt liv....

Ungdomar söker hjälp och får ingen.... Men om man kommer in med ett brutet ben så får man hjälp.... Men om du kommer in och din hjärna mår skit...Då får du vänta i 8 månader ...

Och om jag en enda gång hör att dessa vidriga idioter som har varit nere och krigat för IS får ens en minuts psykologihjälp på min bekostnad så kommer jag snart att rösta på SD... I sak.... Nej det kommer jag inte men jag börjar nu förstå hur de som verkligen gör det känner. Låt psykologer, psykiatriker och kuratorer göra sitt jobb. De ska inte sitta med massa papper utan de ska hjälpa människor. Utbilda fler....Utbilda samtalsterapeuter. Gör vad fan som helst för att fler unga människor inte ska gå till spillo...


- men å andra sidan kan ju dessa ungdomar välja glädje eller nått annat jävla tjafs.... (obs jävligt mycket ironi)

Det är så ytligt att behöva övertala sig själv och alla andra om hur bra man mår och hur lycklig man är och att man tycker att det är löjligt med diagnoser när man själv är en enda stor vandrande katastrof.


Jag har sagt det förut och det är inte alltid så lätt att se det ljusa öven om man vill... Speciellt inte om man vaknar på morgonen och tänker att alla runt omkring en skulle ha det bättre om jag var död.. När man tänker att barnen, syskonen, föräldrarna skulle få det mycket bättre utan mig om jag inte fanns. Alltså det är så svart och det är en kamp att övertala sig själv varje dag om varför man ska överleva.

Jag kan ju säga att hade jag inte haft mina barn och en underbar kurator så hade inte jag suttit här...


Nu är det min sambo och mina barn som gör livet värt att leva. Jag har fina vänner som finns ett samtal bort.


Nu över till Trump.... Ja vad ska man säga? Han är inte rumsren för fem öre. Jag gillar verkligen inte att han ens tänker tanken om att inskränka på kvinnors rätt till abort.

Och det är faktiskt bara att gilla läget. Att sen jämföra valet i USA med Hitler och Is är väl kanske att ta i. Men var och en är salig i sin tro.

Gå och skrik er hesa över Putin istället.


Nä nu orkar jag inte skriva mer idag.....


Karma åt alla...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards