Alla inlägg under januari 2017

Av Maria - 31 januari 2017 10:26

Tiden går fort när man har roligt säger dom. Och det stämmer väl till viss del.


Nu har jag varit egen företagare på egna ben i 28 månader, Yeah! Mitt andra bokslut är precis klart.  Yeah!


Jag inser just nu i dagarna att jag är rätt duktig :) Just när man är mitt i det så ser man det inte men nu när man har papper på det att man har fixat ett år till så är det bara att ta tag i nästa. Trivs som fisken i vattnet gör jag också. Jag får verkligen arbeta med det som jag tycker är roligt.


När man har en superbra revisor så fixar man ju det mesta plättlätt :) Tack Johanna för att du står ut med alla frågor :)


Bildresultat för kpmg karlskoga


På lördag är det dags för en tripp till Åsby och självklart så blir det en räkmacka :)




På kvällen sen så blir det lite skumpa med sambon för att fira lite   


Ha det gott :)

Av Maria - 17 januari 2017 10:01

Vi har firat jul sen sist jag bloggade...

Pappa och alla barnen var på plats hemma hos Göran och mig  


Maria Hallgrens foto.

Man blir aldrig för gammal för Kalles jul?


Det enda som jag var lite stressad över var revbensspjällen :) Jag tänkte först inte ha några men ändrade mig i sista minuten... Hur lätt tror ni att det var att få tag på det dagen före jul? Men det löste sig. Det blev goda revbensspjäll.


Men som jag har sagt tidigare att det här är nog den gången som jag har känt en sån inre  frid, ett sånt lugn runt jul. Det gäller faktiskt i mitt liv över lag. Jag känner mig så bekväm, glad och lugn. Visst jag dippar ibland.. Men nu känner jag igen både ångest och när de riktiga attackerna kommer så jag kan ta emot dem på ett annat sätt.


Jag planerar bättre och jag tar tag i saker. Jag har kanske sagt tidigare att jag inte tar skit och låter mig utnytjas på samma sätt som förr. Men det är så det är nyanser i att bättra hur jag agerar. Förr blev jag ledsen, arg och besviken. Nu rinner det av mig rätt fort. Typ; Couldn't care less...


Nyår firades in hemma hos oss tillsammans med Hasse, Vicky och Tova :) Vi käkade lite lätt och drack lite skumpa.

Bättre än så kan det inte bli. Borta är ångesten över att man måste slå på stort och fira rejält.

Fast de sista åren har vi faktiskt firat i lugn och ro med nära vänner.


Nu lyssnar jag på Elaine Eksvärds bok om hur hennes pappa utnyttjade henne sexuellt. Och när hon nu tog upp det med honom nekade och sa att det var henne det var fel på och drog upp saker som hon hade gjort. Och att hon behövde söka hjälp. Och att det var hon som var en kåt liten unge. Allt var hennes fel.. Hur fan kan man och hur står man ut med sig själv när man misshandlar eller utnyttjar sina barn sexuellt.


Jag läste en blogg för ett tag sen. Jag skrev ut varenda ord. Inte för att läsa om och om igen. Utan bara för att det bevisar att förövare skyller på barnet. Att läsa bloggen var en tröst. Det var så sjukt. Men det kändes väldigt lättande.....


Nu ska jag jobba vidare. Man vill ju göra rätt för sig i samhället ;)


Hej Hopp


















Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards