Direktlänk till inlägg 13 mars 2017

Det jag ska säga nu är inte PK.....

Av Maria - 13 mars 2017 10:43

Men, tjejer, alltså unga tjejer även äldre också....

-Ta ingen skit av killar.. Behandlar killarna er som skit redan nu i slutet på tonåren eller i starten in i vuxenlivet. Varför i hela världen skulle de ändra på sig.

Tror ni att killen vaknar upp nästa morgon och tänker:

-Fan, jag sa att hon var dum i huvudet igår och behandlade henne dumt... Nu ska jag ändra mig! Hon förtjänar inte att jag är dum mot henne. Nej ju mer skit ni tar emot, desto mer skit kommer de att ge. Ni har ett ansvar över att inte bli behandlade som skit!!


Det hjälper ju inte att jag säger att föräldrarna ska fostra sina ungar att respektera sina flick/pojkvänner.


Till alla killar; vill ni att er mamma, syster kommande dotter ska bli behandlade på det sättet ni nu behandlar er flickvän? Var frågan för svår? Alltså hur tycker ni att er mamma förtjänar de orden som ni säger till flickvännen?


Prova med att åka hem till er mamma och tala om för henne att hon är dum i huvudet eller är en fi**a så får vi se om ni kommer överleva det!


Alltså usch....


Tjejer ta tag i era liv nu!!


Och en grej till... Jag tycker att det är coolt att man som förälder ska "räkna" på det om ens unge behöver ha hjälp till tex, körkort, gymkort, nya skor osv. I nästa liv ska jag bli en underhållsbetalande ryggradslös egoamöba ;) Nejje skoja bara... Jag ska försöka räkna hem alla barnens behov... Hahaha, Försöka att få den ekvationen att gå ihop!


Jag undrar vart boendeföräldern ska hitta pengarna ;) Fast det kanske blir ett nytt fbinlägg om att affärerna går dåligt :) Fast det kanske är min tur att fråga :)


Jag är på extra bra humör idag. Promenad till stallet i solsken.. Kan det starta bättre?


I övrigt så önskar jag alla att ha en fin dag!


Ni som kommer att reagera på denna blogg kan fundera på allt skvaller ni hör eller om det bara är skitsnack ni lyssnar på...




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Lördag 30 mars 17:16

Igår var vi här för att ta ett farväl för pappa.  Hasse & Vicky och Tova  Alla mina barn med respektive och barnbarn.   Vi hade pappas favorit, smörgåstårta och tog en öl till.   Pappa skulle inte ha någon begravning så vi gjorde lite ege...

Av Maria - Fredag 22 mars 20:24


Den 11/3 somnade min pappa in i den eviga vilan. På tisdagen så kände jag att världen hade stannat... Men det var inte så. Jorden snurrade sitt varv ändå...Det var bara för mig som det hade stannat... Mitt hjärta är trasigt...   Pappa du har lär...

Av Maria - Tisdag 16 jan 10:34


          Nu tycker jag att det lite för kallt.  Man sätter sig i bilen och känner sig som en michelingubbe med alla kläder.        Jag matar fåglar för glatta livet. Jag har även gett de stackars rådjuren lite hösilage. Det kan inte...

Av Maria - 21 december 2023 10:35


 Var inte själv/ensam med dina tankar. Lättare sagt än gjort, jag vet det.  Tack till högre makter att jag har ett bra nätverk när det gäller att lyssna när jag har mina hjärnspöken.  När jag var liten så skulle man inte "tycka synd" om sig.  Men...

Av Maria - 1 december 2023 16:36

Jag hann i sista stund.... När jag kom hem idag så blev det fart i julstöket.. Vi började "julstäda" igår Olsson och jag. Men  julstjärnorna och julljustakarna kom upp i fönstren idag. Det kommer att bli jul, halleluja.      Jag verkligen älskar ...

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards