Alla inlägg den 23 juli 2017

Av Maria - 23 juli 2017 15:08

Den slår ner som blixt..... Hur kan det bli så?? Vartifrån kom den? Varför? Just här och nu?? 


Jag har upplevt den på en hockeymatch i Nobelhallen... Jag var glad och spänd av förväntan... Och pang..där kom den... Jag såg mig omkring... Hörde andra mitt hjärta slå.... Hörde de också den metalliska klangen på alla ljud..... Kände de blodsmaken i munnen? Näää, de gick omkring precis som vanligt.... Shit, kom den här? Nu? Varför..... Nejje inte fundera på varför, det gör saken bättre... Fokusera... Vart är sambons hand... Han behöver bara en blick på mig för att förstå...

-Kom, jag hjälper dig.... Vill du gå härifrån?

-Nej.... Jag försöker att hantera så gott det går... Det var då i vintras bara en dag så där naär man är glad och tycker att det ska vara en skitbra kväll....


Man vet inte varför och hur den drabbar från gång till gång....


Jag blir nedstämd och lättirriterad... Jag fräser och ångrar mig... Det viktigaste för mig är att min familj och nära vänner förstår... De andra kan kvitta.....


Jag får dåligt samvete och tycker att jag är världens sämsta sambo och mamma..... Man ser sig själv som en dålig person som inte klarar någonting....  Man ser inte sitt eget värde.... Jag blir trött på mig själv och vill ge upp....


Men då får man en input, en tanke, en hjälp att se det från ett annat håll...


Jag rasar och jag reser mig upp starkare och starkare för varje gång....


Numera har jag så mycket bra tider och det är bara ibland som jag går ner på knä.... Och då tänker jag faktiskt på alla de som vill se mig på knä och det får mig att resa mig upp igen......


När jag mår bra så vet jag om och uppskattar alla vänner jag har.... Jag sänder ett   till er :) 



Jag pratade med min far om en blogg igår.... Det är nog tur att inte han har en blogg.. Han pratade om besök på akuten med kniv instucken i sidan... Jag kommer ihåg allt blod... Jag var inte så gammal då.. Han har ju ärret kvar... 


Jag önskar att alla ni fick uppleva den värme kärlek och lycka som jag numera har i mitt liv....


Kram

Presentation

Omröstning

Hur lång semester har ni haft 2022?
 1-2 veckor
 2-4 veckor
 4-6 veckor
 6-10 veckor
 Ingen semester alls

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards